Реалізація ідей Р. Вагнера в кінематографі: музика як важлива складова екранного твору
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.18(2).2022.269787Ключові слова:
кіномузика, синтез мистецтв, взаємодія музики і зображення, структурні складові фільму, драматургія кінотвору, музика Р. Вагнера в кіноАнотація
Висвітлено окремі питання синтезу мистецтв, їхньої реалізації в кінематографі, ролі музики в цих процесах. Важливість поєднання останньої зіншими видами мистецтв обґрунтував у своїх теоретичних працях Р. Вагнер, використовуючи ці ідеї в композиторській практиці, зокрема у створенні музичної драми, що згодом змінила уявлення про можливості впливу синтезу мистецтв на аудиторію. Синтез музики зіншими видами мистецтва набув подальшого розвитку й дотепер його використання часто є фундаментом творчості композиторів: це дозволяє підвищити рівень міжкультурної комунікації, сприяє появі нових жанрів, стилів, течій у мистецтві, створюючи умови для оновлення композиторських технік, розширює аудиторію масових мистецьких заходів. Роль музики є дуже вагомою і в кінематографі, що як синтетичний вид мистецтва реалізував багато ідей щодо взаємодії мистецтв, озвучених німецьким композитором. Невипадково музика Р. Вагнера активно вживається в кінематографі як потужна структуротворча складова в реалізації режисерського задуму. Як результат дослідження, окреслено, що ідеї взаємодії різних видів мистецтва, їхнього впливу на аудиторію, ролі музики в цьому процесі, оприлюднені ще Р. Вагнером і реалізовані в його творчості, згодом знайшли втілення в практиці кінематографу. Окремо відзначено роль музики німецького композитора у світовому кінематографі. Вона посідає одне з чільних місць в практиці взаємодії візуального ряду та музичної складової, адже за своєю природою відповідає багатьом функціям музики в кіно, має високий рівень емоційно-почуттєвої виразності, здатна підсилити емоційну складову візуального ряду екранного твору. За своєю природою кінематограф як синтетичний вид мистецтва відповідає ідеям Р. Вагнера щодо єдності видів мистецтва і водночас — тим потребам суспільства, які виникли упродовж ХІХ–ХХ століть і актуальні дотепер. Адже його характерні риси — видовищність, масштабність, пролонгованість у часопросторових координатах, здатність виражати ідеї міфотворчості та втілювати їх у досконалих візуальних формах дозволяють ефективно застосувати єдність музики і зображення в загальній драматургії кінотвору.
Посилання
Allga383. (2012, May 16). Absolyutnyiy sluh o klassicheskoy muzyike v kino [On the classical music in filmmaking] [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=HvsOnbtBrRs
Arabian, A. (2017, June 16). Interview with Matt Schrader onthe Making of Score: A Film Music Documentary. Film Inquiry. https://www.filminquiry.com/interview-matt-schrader-score-film-music-documentary
Bayreuther-Festspiele. (n. d.). Wagner im Kino. https://www.bayreuther-festspiele.de/programm/wagner-im-kino/
Boutsko, A. & Schließ, G. (2021, June 25). Oksana Lyniv dirigiert in Bayreuth. DW. https://learngerman.dw.com/de/bayreutherfestspiele-dirigentin-oksana-lyniv/a-58030379
Dahlhaus, C. (1979). Richard Wagner’s Music Dramas. Cambridge; New York: Cambridge University Press.
Der Spiegel (2022, July 23). Katharina Wagner knüpft ihre Zukunft bei Festspielen an Reformen. https://www.spiegel.de/kultur/nach-sexismusvorwuerfen-katharina-wagner-knuepft-ihre-zukunft-bei-bayreutherfestspielen-an-reformen-a-dabf4cd2-7aa2-46c8-8f0e-399a0a354e67
Dreyfus, L. (2010). Wagner And The Erotic Impulse. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Grey, T. S. (ed.). (2009). Richard Wagner and His World. Princeton; Oxford: Princeton University Press.
Kalinak, K. (2010). Film Music. A Very Short Introduction. New York: Oxford University Press.
Kennedy, M. (1994). The Oxford Dictionary of Music. Oxford.
Kharchenko, P. (2020). Principles of Functional Classification of Music in Cinema. Artistic Culture. Topical Issues, 16(1), 179–188. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205257
Neumeyer, D. (2015). Meaning and Interpretation of Music in Cinema (with contributions by James Buhler). Bloomington; Indianapolis: Indiana University Press.
Ross, A. (2020). Die Welt nach Wagner. Ein deutscher Künstler und sein Einfluss auf die Moderne. Hamburg: Rowohlt.
Schaub, F. (2021, January 22). Wagners Walkürenritt zu Hitler und über ihn hinaus in die Filmwelt. Tagblatt. https://www.tagblatt.ch/kultur/wagners-walkurenritt-zu-hitler-und-uber-ihn-hinaus-in-die-filmwelt-ld.2088538
Schrader, M. & Thompson, T. (2017). Score: A Film Music Documentary — The Interviews. Epicleff Media.
Stosiek, T. (2022, August 31). Claudia Roth Kritisiert Bayreuther Reformbedarf Festspiele. BR-Klassik. https://www.br-klassik.de/aktuell/news-kritik/bayreuther-festspiele-claudia-roth-fordert-reformen-100.html
The Musicologist (2021, March 1). The Ride of the Valkyries – Wagner’s Music in Film. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=DZR5aMmV0jU
Thielemann, C. (2012). Mein Leben mit Wagner. München: C.H. Beck.
Wagner, R. (1850). Das Kunstwerk der Zukunft. Leipzig: Verlag von Otto Wigand.
Wagner, R. (1963). Mein Leben. München. І–ІV. http://www.zeno.org/Literatur/M/Wagner,+Richard/Autobiographisches/Mein+Leben
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.