Актуальні концепти віртуального мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.18(2).2022.269780Ключові слова:
віртуальне мистецтво, технології, цифрове мистецтво, мультимедія, нові медія, імерсивністьАнотація
Досліджено явище віртуального мистецтва як результат активної взаємодії цифрових технологій та мистецтва, що розпочалась з середини XX століття. Унаслідок цієї взаємодії відбулись значні зміни як у механізмах творчості, так і в процесі формування нових напрямів та жанрів мистецтва. Крім цього, змін зазнав й характер сприйняття аудиторією віртуального мистецького твору. Останнє пов’язано з інтерактивністю як невід’ємною складовою віртуального мистецтва. При цьому ступінь інтерактивності може бути різною — від традиційного споглядання, наприклад, у форматі віртуальних музейних турів, до активної участі глядача в процесі творення. Метою статті є визначення актуальних концептів віртуального мистецтва за результатамианалізу знакових мистецьких проєктів, які репрезентують різні методи роботи з технологією віртуальної реальності. Для досягнення зазначеної мети у статті розглянуто явище віртуального мистецтва з кількох позицій: оновлення методів роботи митця, особливостей сприйняття твору у віртуальному просторі, а також форматів існування та питань архівування віртуальних мистецьких проєктів.
Посилання
Carlton, B. (2020, September 13). Miranda: A Live Steampunk VR Opera Where You Play As Judge & Jury. VRScout. https://vrscout.com/news/miranda-live-steampunk-vr-opera/
Chepelyk, O. (2021). Imersyvni seredovyshcha, VR , AR v ukraiyinskomu suchasnomu mystetstvi ostannikh rokiv [Immersive Environments, VR, AR in Ukrainian Contemporary Art of The Recent Years]. Contemporary Art, 17, 23–40. https://doi.org/10.31500/2309-8813.17.2021.248423
Grau, O. (2003). The database of virtual art: For an expanded concept of documentation. https://www.archimuse.com/publishing/ichim03/016C.pdf
Jebb, L. (2022, June 14). New virtual reality work takes us through Albert Oehlen’s ‘throat, mind and hand’ into a drawing. The Art Newspaper. https://www.theartnewspaper.com/2022/06/14/new-virtual-reality-work-takes-us-through-albert-oehlens-throat-mindand-hand-into-a-drawing
Mankovskaya, N. & Bychkov, V. (2011). Sovremennoye iskusstvo kak fenomen tekhnogennoy tsivilizatsii [Contemporary art as a phenomenon of technology-driven civilization]. Moscow: VGIK.
Matsenko, N. (2017, July 1). Vystavka Show Promise: “Dereviannaya istoriia” Stepana Ryabchenko [Show Promise exhibition: “A wooden story” by Stepan Ryabchenko]. Zenko Foundation. http://zenkofoundation.com/news/vystavka-show-promise-derevyannaya-istoriyastepana-ryabchenko/
Nechvatal, J. (2003). Origins of Virtualism: An Interview with Frank Popper. https://www.eyewithwings.net/nechvatal/popper/intervewww1.html
Nechvatal, J., & Popper, F. (2004). Origins of Virtualism: An Interview with Frank Popper. Art Journal, 63(1), 62–77. https://doi.org/10.2307/4134477
Noema (n. d.). Database of Virtual Art – Now Public. https://noemalab.eu/senza-categoria/database-of-virtual-art-now-public/
Ornes, S. (2022). Virtual reality helps shape and respond to artistic impulses. Proceedings of the National Academy of Sciences, 119(31). https://doi.org/10.1073/pnas.2210323119
Popper, F. (2007). From Technological to Virtual Art. Cambridge, MA: MIT Press.
Sensory Concert | KH Marie (2021). Khora. https://khora.com/project/sensory-concert-kh-marie/
Skolota, Z. (2014). Tsifrovoye iskusstvo kak proyavleniye virtualizatsii kultury [Digital art as a manifestation of the virtualization of culture]. European Social Science Journal, 2(8).
Tse, E. (n. d.). Frida Kahlo’s “The Two Fridas” (VR adaptation). Estella Tse. https://www.estellatse.com/the-two-fridas-by-frida-kahlo-vr
Virtualni landshafty Stepana Ryabchenka. (2020). [Virtual landscapes by Stepan Ryabchenko]. New Now Gallery. https://www.newnow.gallery/ukr/articles/view/44
VR art: VR. (2019). Sutu Eats Flies. https://www.sutueatsflies.com/art/vr-art
Walfisz, J. (2022, June 22). Making VR worlds from the comfort of home. Euronews. https://www.euronews.com/culture/2022/06/22/virtual-reality-art-could-we-be-making-it-in-our-homes-soon
Zubavina, I. (2021). Ontolohiia virtualnoho prostoru: Ekranoznavchi zshytky [Ontology of virtual space: Screen studies]. Odesa: Helvetyka.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.