Родольфо Валентіно: парадокси сприйняття
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205256Ключові слова:
легенда Голлівуду, творчість Родольфо Валентіно, кітч, мелодрамаАнотація
Досліджено культурні, соціологічні та інші аспекти віддзеркалення образу класичного американського актора 1920-х Родольфо Валентіно в українській та зарубіжній літературі ХХ століття, від Ірини Вільде та Ярослава Галана до Олдоса Хакслі та Хуліо Кортасара. Вплив Валентіно на сучасне йому культурно-глядацьке довкілля був настільки потужним, що жодна офіційна радянська контрпропаганда не могла перешкодити його популярності. Проте вже наступні покоління, вимушено перервавши зв’язок із першоджерелом, сприймали образ Валентіно скарикатуризовано, відчували до нього зневагу, змішану з відразою
Посилання
Amerikanskiy detektiv: Sbornik [American noir: Collection of novels]. Moskva: Ogoniyk-Variant, 1990. 414 s.
Аmerikanskie kinoakteryi: Adore-Griffit [American actors AdoreGriphitt]. Sost. Y. Meschaninov. Leningrad: Academia, 1927. 64 s.
Arlt R. Zlaya igrushka. Koldovstvo lyubvi. Rasskazy [Wicked toy. Magic of love. Storyes]. Leningrad Hudozhestvennaya literature, 1984. 392 s.
Bart R. Mifologii [Barthes R. Mithologies] Per. S. Zenkina. Moskva Izdatelstvo im. Sabashnikovyh, 1996. 312 s.
Belyaev V. Staraya krepost [Belyaeff V. The Old castle]. Moskva Molodaya gvardiya 1982. 800 s.
Bloh R. Psihoz 2 [Bloch R. Psycho II] Per. I. Bogdanova. SanktPeterburg: Azbuka-klassika, 2009. 288 s.
Vasilyevy, bratya. Sobranie sochineniy v 3 t [Vasilevy brothers. Complete works in 3 vol]. Moskva: Iskusstvo, 1981. T. 3. 574 s.
Vy`nny`chenko V. Schodenny`k [Vynnychenko V. Diary]. Кy`yv— Edmonton — N`yu-Yоrk: Smolosky`p, 2010. T. 3: 1926–1928. 624 s.
Vilde I. Sestry Richy`ns`ki [Vilde I. Ricinsky sisters]. Ky`yv: Dnipro, 1977. 496 s.
Galan Y. Hudozhnya tvorchist`. Hudozhnya proza. Publitsy`sty`ka [Galan Y. Artworks. Prose. Publicistic works]. Ky`yv Naukova dumka, 1987. 592 s.
Dolenga-Mostovy`ch. Kar`year Ny`kody`ma Dy`zmy [Career of Nicodem Dizma]. Ky`yv Radians`ky`j py`s`menny`k, 1964 300 s.
Ergovich M. Snshalla, Madonno, inshalla [Inshalla, Virgin Mary, Inshalla]. L`viv Vy`davny`tstvo Starogo Leva, 2018. 528 s.
Zvezdyi Gollivuda [Hollywood`s Stars]. Moskva: TERRA, 1996. 440 s.
King S. Kollektsiya skeletov [King S. Collection of a skeletons]. Moskva Act, 2004. 672 s.
Kluge K. Sol zemli [Kluge K. Salt of the Earh]. Moskva: Iskusstvo, 1992. s.
Komsomolets Ukrayiny` [Comsomol member of Ukraine]. 1928. Ch. 125. S. 2.
Korolevich V. Rudolf Valentino [Korolevich V. Rudolph Valentino]. Moskva: Kinopechat, 1926. 16 s.
Kortasar H. Igra v klassiki [Kortazar J. Rayuela]. Moskva Hudozhestvennaya literature, 1986. 574 s.
Lanu A. Pesochnie zamki [Lanoux A. Sand`s castles]. Moskva: Izvestiya, 1982. 112 s.
Musienko O. Rudol`f Valenty`no [Musienko O. Rudolph Valentino] // Novy`ny kinoekranu. 1980. # 8. S. 13.
Levitsky A. Desyataya muza [Lewicki A. Tenth muse]. Per. s polsk. Harkov: Gumanitarniy Tsentr, 2017. 576 s.
Oldington R. Portret buntarya: Stivenson [Aldington R. Portait of a rebel. Stevenson]. Moskva: Kniga, 1985. 272 s.
Pidmogil`ny`j V. Misto [Pidmogilny V. A City]. Ky`yv: Molod`, 1989. 448 s.
Sadul Zh. Pudolf Valentino [Sadoul G. RudolphValentino] // Aktery nemogo kino. Moskva: Іskusstvo, 1968. S. 142–157.
Sandrar B. Kogda hudozhnik otkryvaet glaza… Zametki o zhivopisi i kino/ 1923–1944 [When a painter open yours eyes. Essays about pictures and movie]. Per. S. Dubina. Moskva: Grundrisse, 2016. 204 s.
Sidor-Gibelinda O. «Zorya ekranu skache z vikna»: Kinematograf v ukrayins`komu py`s`menstvi 1920 — pochatku 1930-h rr. [SidorGibelynda O. «Dawn of screen jumpout from a window»: Movie art in Ukrainian literature from 1920th to beginning of 1930th years] // Kino-Kolo. 2003. Lito (# 18). S. 89–96.
Sidor-Gibelinda O. Lepestky Vreneni [Sidor-Gibelynda O. Petals of a Time] // Antikvar. 2009. # 11. S. 46–52.
Sy`dorov M., Sknevs`ky`y D. Ky`yv (Hudozhni nacherky) [Sidoroff M., Sknevsky D. Kyiv (Art sketch)]. Harkiv, Ky`yv: Literatura i my`stetstvo, 1932. 142 s.
Sputnik kinomana: Spravochnik-katalog zaruezhnogo kino. Avtorsost. Y. German [Companion of a Film-goer: Handbook-catalogue of foreign movie. Ed. Y. German]. Vinnitsa: Kontinenet-PRIM, Minsk: Krasiko-Print, 1996. 896 s.
Stoyanov-Bigor G. Zvezdy I poklonniki [Stoyanof-Bigor G. Stars and admirers]. Kiev: Mystetstvo, 1978. 129 s.
Utopiya i antiutopiya v XX v [Utopia and anti-utopia in XX c]. Moskva Progress, 1990. 640 s.
Ushakov M. Vijna zi shtampom [Ushakof M. War against stereotype] // Kinoty`zhden`. 1927. # 16. S. 3.
Uells G. Sobraniye sochineniy v 15 t [Wells H. Complete works in 15 vol]. Moskva: Pravda, 1964. 464 s.
Fitzhdzheral`d F. S. Vely`ky`j Getsby. Nich lagidna [Fitzgerald F. S. The Great Gatsby. Tender is the Night]. Ky`yv: Dnipro, 1975. 472 s.
Shkurupij G. Vy`brani tvory`. [Shkuroopiy G. Selected storyes]. Upor. O. Punina, O. Solovej. Ky`y`v: Smolosky`p, 2013. 872 s.
Negri P. Pamentnik gvyazdy [Negri P. Memoirs of a Star]. Varshava: Chitelnik, 1976. 480 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олег Сидор
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.