Мистецтво у відображеннях: До питання про теорію
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.133809Ключові слова:
теорія, погляд, відображення, повтор, видимість мистецтва, втрата самоочевидності, фікціяАнотація
Як можлива сьогодні теорія, що не опосередкована відображенням, як повторенням, репродукованим поглядом, а погляд як такий. Втрата в мистецтві самокритики, як наслідок зміщення тотожності твору самому собі — між образом і зображенням, на користь речовності та намаганню затвердити своє існування в тотожності образу до речі. Поява критики як контуру форми — артикуляції змісту. Прагнення теорії до «утилітарності», її поза-знаходження в моменті теперішнього, як наслідок — погляд, звернений назад, рефлексія і пошуки власної необхідності для «майбутнього». Мистецтво в своїй видимості і теорія, як погляд, що робить прозорим явленість мистецтва, як його справжню природу.Посилання
Adorno T. Esteticheskaya teoriya [Adorno T. Aestethic theory]. URL: http://yanko.lib.ru/books/cultur/adorno-asthetische-theorie.htm (last accessed: 28.11.2017).
Benyamin V. Proizvedenie iskusstva v epohu ego tehnicheskoy vosproizvodimosti [Benjamin W. The work of art in its technological reproducibility]. URL: http://forlit.philol.msu.ru/Pages/Biblioteka_Benjamin.htm (last accessed: 28.11.2017).
Debor G. Obshchestvo spektaklya [Debord G. The society of the spectacle] / per. s fr. C. Ofertasa, M. Yakubovich. Moskva: Logos, 1999. 224 s.
Deott Zh. L. Ehlementy ehstetiki ischeznoveniya [Deotte J.‐L. Elements of the disappearance aesthetics] // Mir v vojne: pobediteli/pobezhdennye. 11 sentyabrya 2001 goda glazami francuzskix intellektualov: Antologiya [The world in war: victors and defeated. September 11th, 2001 from the French intellectuals’ point of view: An anthology]. Moskva: Fond nauchnyx issledovanij «Pragmatika kul’tury», 2003. S. 118–142.
Ibsen G. Per Gyunt [Ibsen H. Peer Gynt]. URL: http://lib.ru/%3E%3C/INPROZ/IBSEN/ibsen1_2.txt (last accessed: 28.11. 2017).
Flyusser V. Za filosofiyu fotografii [Flusser V. Philosophy of photography]. URL: https://monoskop.org/images/8/8c/Flusser_Vilem_Za_filosofiyu_fotografii.pdf (last accessed: 28.11. 2017).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Альона Лєбєдєва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.