Експертиза й проблеми атрибуції картини «Коронування терновим вінцем» (колекція Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького)
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.21(1).2025.333497Ключові слова:
експертиза живопису, атрибуція, техніко-технологічна експертиза, живопис, Львівська національна галерея мистецтв імені Бориса ВозницькогоАнотація
У межах поточного дослідження надано комплексний науковий звіт за результатами техніко-технологічної експертизи картини «Коронування терновим вінцем» із колекції Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького, що включала неінвазивні методи дослідженння, такі як рентгенографія, інфрачервона рефлектографія, макрозйомка, та інвазивні методи дослідження, а саме: мікрохімічний аналіз та стратиграфія. Здійснено інтерпретацію отриманих результатів, а також інтеграцію їх у ширший атрибуційний контекст, враховуючи застосування порівняльного аналізу отриманих даних зі зразками експертиз подібних творів. Це дозволило висунути та обґрунтувати нові гіпотези щодо походження «Коронування терновим вінцем», його авторства й датування. Також завдяки експертизі було виявлено важливі особливості досліджуваного твору мистецтва, які, на нашу думку, мають непересічну цінність для науки, і можуть бути враховані в експертних та мистецтвознавчих дослідженнях українських та іноземних науковців. Окрім того, окреслено деякі аспекти реставраційних втручань та пов’язану з ними проблематику ускладнення експертних досліджень із застосуванням техніко-технологічних методів, та, відповідно, атрибуції досліджуваного твору.
Посилання
Arkhivna pidshyvka restavratsiinoi dokumentatsii za 1962–1963 rr. [Archival compilation of restoration documentation for 1962–1963]. (1962–1963). Archive of the Borys Voznytskyi Lviv National Art Gallery [in Ukrainian].
Borys Voznytskyi Lviv National Art Gallery. (n.d.). Crowning with Thorns. Retrieved from https://collection-lvivgallery.org.ua/en/works/1575‐uvinchannia-ternovym-vintsem
Ainsworth, M. W., Waterman, J. P., Husband, T., & Mahon, D. (2013). German paintings in the Metropolitan Museum of Art, 1350–1600. New York, NY: Metropolitan Museum of Art.
Lubynskyi, R. (2020). Ekspertyza ta problemy atrybutsii “Nesinnia khresta” iz kolektsii Lvivskoi natsionalnoi halerei mystetstv imeni Borysa Voznytskoho [Expertise and attribution issues of “Carrying the Cross” from the collection of the Borys Voznytskyi Lviv National Art Gallery]. Khudozhnia kultura. Aktualni problemy, 17(2), 202 [in Ukrainian].
Lubynskyi, R. (2022). Ekspertyza y problemy atrybutsii kartyny “Sviati Mariia Mahdalyna, Odiliia i Klara” (kolektsiia Lvivskoi natsionalnoi halerei mystetstv imeni Borysa Voznytskoho) [Expertise and attribution problems of the painting “Saints Mary Magdalene, Odilia, and Clare” (collection of the Borys Voznytskyi Lviv National Art Gallery)]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 55(2), 65–70 [in Ukrainian].
Majorossy, J., & Sarkadi Nagy, E. (2019). Reconstructing memory: Reconsidering the origins of a late medieval epitaph from Wiener Neustadt. Acta Historiae Artium, 60, 71–122.
Master of the Winkler epitaph. (n. d.). The Martyrdom of St. Peter. Sammlung Städel Museum. Retrieved from https://sammlung.staedelmuseum.de/en/work/the-martyrdom-of-st-peter
NÖ Landesmuseum Kunstabteilung. (1970). Romanik, Gotik, Renaissance (Katalog I, pp. 28ff.) [in German].
Pum-Mader thaner, R . (2018). Die Bearbeitung von Kunstauktionen in der Abteilung für bewegliche Denkmale [Processing art auctions in the department of movable monuments]. Österreichische Zeitschrift für Kunst und Denkmalpflege, 72(3–4), 102–107 [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.