Просвітницька діяльність незалежної платформи «Open Opera Ukraine»: нові форми співпраці з українським суспільством
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.20(1).2024.306923Ключові слова:
просвітницька діяльність «Open Opera Ukraine», соціально орієнтовані мистецькі практики, історично інформоване виконавство, комунікаційні стратегії мистецьких інституцій, барокове мистецтвоАнотація
Розглянуто просвітницьку діяльність незалежної платформи «Open Opera Ukraine» в аспекті нових форм співпраці мистецької організації з українським суспільством. Незважаючи на те, що в Україні вже до створення «Open Opera Ukraine» існували проєкти, у межах яких популяризувалося історично інформоване (автентичне) виконавство, ця організація першою ініціювала системну працю у зазначеному напрямі, а саме — створення оперних вистав, проведення тематичних концертів та майстер-класів, формування аматорського хору та професійного барокового оркестру, запис альбомів української хорової спадщини тощо. Особливістю платформи «Open Opera Ukraine» є її відкритість у медійному просторі та намагання залучити до участі у власних проєктах людей різного фаху і соціальних груп. Також популяризація старовинного мистецтва сприяє кращому його розумінню та розгерметизовує українське середовище академічної музики. Метою статті є виявити на прикладі діяльності «Open Opera Ukraine» стратегії та механізми впливу мистецьких організацій на суспільні перетворення. Наприкінці статті автор доходить висновку, що мистецька діяльність має вагомий вплив на соціальні зрушення, а послідовна праця мистецьких організацій здатна змінити суспільні уявлення про сутність культурних процесів, погляди на мистецтво минулого тощо. Проєкти незалежної платформи «Open Opera Ukraine» утверджують сучасні практики мистецької репрезентації, а отже сприяють повноцінному розвитку сучасного українського мистецтва та його входженню в західноєвропейський культурний простір завдяки спільним мистецьким цінностям і практикам.
Посилання
Bentia, I. (2011). [Review on:] Partesni kontserty XVII–XVIII stolit z Kyivskoi kolektsii (upor. N. O. Gerasymova-Persydska, spets. redaktsiia ta pidhotovka do druku Y. V. Ihnatenko. Kyiv: Muzychna Ukraina, 2006) [Partes Concertos of 17th–18th Centuries from the Kyiv Collection (comp. Nina Gerasymova-Persydska, special editing and preparation for publication by Yevgenia Ignatenko. Kyiv: Muzychna Ukraina, 2006)]. Krytyka, 5–6. Retrieved from: https://krytyka.com/ua/reviews/partesni-kontserty-xvii-xviiistolit-z-kyyivskoyi-kolektsiyi [in Ukrainian].
Laboratoriia Musica Sacra Ukraina: partesnyi vymir (2020, September 30). Onlain-prezentatsiia khorovoho ukrainskoho baroko [Musica Sacra Ukraina Laboratory: The Partes Dimension. Online Presentation of Ukrainian Choral Baroque]. LB.ua. Retrieved from https://lb.ua/culture/2020/09/30/465501_laboratoriya_musica_sacra_ukraina.htm [in Ukrainian].
Morozova, L. (2021, July 14). Spivaie B.A.Ch.: opera Emilio di Cavalieri v amatorskomu vykonanni [B.A.Ch. Sings: An Amateur Performance of the Opera by Emilio di Cavalieri]. LB.ua. Retrieved from https://lb.ua/culture/2021/07/14/489329_spivaie_bah_opera_emilio_di.html [in Ukrainian].
Muzychnyi startap Open Opera Ukraine — na khaipi muzychnykh stsen (2019, September 18). [Open Opera Ukraine Music Startup is the Hype of the Music Stage]. Divoche.Media. Retrieved from https://divoche.media/2019/09/18/muzichnij-startap-open-opera-ukraine-na-hajpi-muzichnih-stsen/ [in Ukrainian].
Open Opera Ukraine: official website. (2018–2024). Retrieved from https://www.openopera.com.ua/ [in Ukrainian].
Paltsevych, Y. (2018, November 22). Open Opera Ukraine: vilnyi vkhid u muzyku [Open Opera Ukraine: Free Access to Music]. Kyiv Daily. Retrieved from https://kyivdaily.com.ua/open-opera-ukraine-vilniy-vkhid-u-muziku/ [in Ukrainian].
Paltsevych, Y. (2021, October 28). Muzychna spadshchyna Ukrainy. Proekt Open Partes vidkryvaie krasu ukrainskoho partesnoho spivu [The Musical Heritage of Ukraine. Open Partes Project Reveals the Beauty of Ukrainian Partes Singing]. NV.ua. Retrieved from https://nv.ua/ukr/ukraine/events/partesniy-spiv-openopera-ukraine-ta-ukf-znayomlyat-ukrajinciv-z-tradiciynimcerkovnim-spivom-50189786.html [in Ukrainian].
Paltsevych, Y. (2023, September 5). Nataliia Kliuchynska — pro istorychno informovane vykonavstvo ta proiekt Open Opera Ukraine [Nataliia Kliuchynska on Historically Informed Performance and the Open Opera Ukraine Project]. The Claquers. Retrieved from https://theclaquers.com/posts/11826 [in Ukrainian].
Plakhtiienko, A. (2021, October 30). Bezmezhni partesy vid Open Opera Ukraine: vid Chernihova do Sievierodonetska [Unlimited Partes from Open Opera Ukraine: From Chernihiv to Sievierodonetsk]. The Claquers. Retrieved from https://theclaquers.com/posts/7882 [in Ukrainian].
Semenenko, N. (2018, November 10). Olga Pasichnyk: “Moia ‘zbroia’ — holos!” [Olga Pasichnyk: “My Voice Is My ‘Weapon’!”]. The Day. Retrieved from https://day.kyiv.ua/article/kultura/moya-zbroya-holos [in Ukrainian].
Shkandrij, M. (2023). V obiimakh imperii. Literatura y imperskyi dyskurs vid napoleonivskoi do postkolonialnoi doby [Russia and Ukraine Literature and the Discourse of Empire From Napoleonic to Postcolonial Times]. Transl. P. Tarashchuk. Kyiv: Komubook [in Ukrainian].
Bentia, I. (2024). Handel’s Acis and Galatea by Open Opera Ukraine: metamorphoses of the original text in the contemporary performances of early operas. Art Readings 2023: Metamorphoses. Vol. II: New Art. (pp. 86–91). Sofia: Institute of Art Studies — Bulgarian Academy of Sciences.
Vasyliev, S., Verhelis, O., Veselovska, H., Lypkivska, A., Morozova, L., Oltarzhavska, L. & Stavychenko, A. Open Opera Ukraine (Kyiv). The Dido and Aeneas Production. Ukrainian Theatre Festival and Award “GRA”: The First Yearbook (pp. 89–94). Ed. by Anna Lypkivska. The National Union of Theatre Artists of Ukraine. Retrieved from https://nstdu.com.ua/wp-content/uploads/2019/11/GRA_book_compressed.pdf [in Ukrainian].
Yun, L. (2021, May 25). Dyrektorky Open Opera Ukraine Anna Gadetska ta Nataliia Khmilevska pro ekosystemu amatorskoho khoru [Directors of Open Opera Ukraine Anna Gadetska and Nataliia Khmilevska on the Ecosystem of Amateur Choirs]. The Claquers. Retrieved from https://theclaquers.com/posts/6868 [in Ukrainian].
Bentia, I., Zahurska, E. & Lypkivska, A. (2021). Open Opera Ukraine (Kyiv). The Acis and Galatea Production. Ukrainian Theatre Festival and Award “GRA”: The Third Yearbook (pp. 123–126). Ed. by Liudmyla Oltarzhevska. The National Union of Theatre Artists of Ukraine. Retrieved from https://nstdu.com.ua/wp-content/uploads/2021/11/GRA_book_2021–1.pdf [in Ukrainian].
Dyletsky, M. (1981). Khorovi tvory [Choral Works]. Ed. by Nina Gerasymova-Persydska. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Fedorina, V. (2023, September 25). Anna Gadetska, Nataliia Khmilevska: “Iakshcho u tebe ye baroko, ty ne odyn” [Anna Gadetska, Nataliia Khmilevska: “If You Have Baroque, You Are Not Alone”]. Kyiv Daily. Retrieved from https://kyivdaily.com.ua/partes/ [in Ukrainian].
Gerasymova-Persydska, N. (1978). Khorovyi kontsert na Ukraini v XVII–XVIII st. [The Choral Concert in Ukraine in the 17th and 18th Centuries]. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Gerasymova-Persydska, N. (Ed.). (1976). Materialy z istorii ukrainskoi muzyky. Partesnyi kontsert [Documents on the History of Ukrainian Music. Partes Concerto]. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Hlodz, H. (2019, May 22). Anna Gadetska: “My prahnemo slukhaty muzyku, yaka z namy hovoryt” [Anna Gadetska: “We Want to Listen to Music That Speaks to Us”]. Verbum. Retrieved from https://www.verbum.com.ua/05/2019/telling-stories/musicthat-speaks-to-us/ [in Ukrainian].
Holovan, A. (2019, October 8). Barokova opera bez stin: “Atsysa i Halateiu” Hendelia mozhna bude dyvytysia onlain [Baroque Opera Without Walls: Handel’s Acis and Galatea Will Be Available to Watch Online]. Ukraina Moloda. Retrieved from https://umoloda.kyiv.ua/number/3516/164/138217/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.