Просвітницька діяльність незалежної платформи «Open Opera Ukraine»: нові форми співпраці з українським суспільством

Автор(и)

  • Андрій Коляда Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України, Україна https://orcid.org/0000-0003-2165-1462

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.20(1).2024.306923

Ключові слова:

просвітницька діяльність «Open Opera Ukraine», соціально орієнтовані мистецькі практики, історично інформоване виконавство, комунікаційні стратегії мистецьких інституцій, барокове мистецтво

Анотація

Розглянуто просвітницьку діяльність незалежної платформи «Open Opera Ukraine» в аспекті нових форм співпраці мистецької організації з українським суспільством. Незважаючи на те, що в Україні вже до створення «Open Opera Ukraine» існували проєкти, у межах яких популяризувалося історично інформоване (автентичне) виконавство, ця організація першою ініціювала системну працю у зазначеному напрямі, а саме — створення оперних вистав, проведення тематичних концертів та майстер-класів, формування аматорського хору та професійного барокового оркестру, запис альбомів української хорової спадщини тощо. Особливістю платформи «Open Opera Ukraine» є її відкритість у медійному просторі та намагання залучити до участі у власних проєктах людей різного фаху і соціальних груп. Також популяризація старовинного мистецтва сприяє кращому його розумінню та розгерметизовує українське середовище академічної музики. Метою статті є виявити на прикладі діяльності «Open Opera Ukraine» стратегії та механізми впливу мистецьких організацій на суспільні перетворення. Наприкінці статті автор доходить висновку, що мистецька діяльність має вагомий вплив на соціальні зрушення, а послідовна праця мистецьких організацій здатна змінити суспільні уявлення про сутність культурних процесів, погляди на мистецтво минулого тощо. Проєкти незалежної платформи «Open Opera Ukraine» утверджують сучасні практики мистецької репрезентації, а отже сприяють повноцінному розвитку сучасного українського мистецтва та його входженню в західноєвропейський культурний простір завдяки спільним мистецьким цінностям і практикам.

Посилання

Bentia, I. (2011). [Review on:] Partesni kontserty XVII–XVIII stolit z Kyivskoi kolektsii (upor. N. O. Gerasymova-Persydska, spets. redaktsiia ta pidhotovka do druku Y. V. Ihnatenko. Kyiv: Muzychna Ukraina, 2006) [Partes Concertos of 17th–18th Centuries from the Kyiv Collection (comp. Nina Gerasymova-Persydska, special editing and preparation for publication by Yevgenia Ignatenko. Kyiv: Muzychna Ukraina, 2006)]. Krytyka, 5–6. Retrieved from: https://krytyka.com/ua/reviews/partesni-kontserty-xvii-xviiistolit-z-kyyivskoyi-kolektsiyi [in Ukrainian].

Laboratoriia Musica Sacra Ukraina: partesnyi vymir (2020, September 30). Onlain-prezentatsiia khorovoho ukrainskoho baroko [Musica Sacra Ukraina Laboratory: The Partes Dimension. Online Presentation of Ukrainian Choral Baroque]. LB.ua. Retrieved from https://lb.ua/culture/2020/09/30/465501_laboratoriya_musica_sacra_ukraina.htm [in Ukrainian].

Morozova, L. (2021, July 14). Spivaie B.A.Ch.: opera Emilio di Cavalieri v amatorskomu vykonanni [B.A.Ch. Sings: An Amateur Performance of the Opera by Emilio di Cavalieri]. LB.ua. Retrieved from https://lb.ua/culture/2021/07/14/489329_spivaie_bah_opera_emilio_di.html [in Ukrainian].

Muzychnyi startap Open Opera Ukraine — na khaipi muzychnykh stsen (2019, September 18). [Open Opera Ukraine Music Startup is the Hype of the Music Stage]. Divoche.Media. Retrieved from https://divoche.media/2019/09/18/muzichnij-startap-open-opera-ukraine-na-hajpi-muzichnih-stsen/ [in Ukrainian].

Open Opera Ukraine: official website. (2018–2024). Retrieved from https://www.openopera.com.ua/ [in Ukrainian].

Paltsevych, Y. (2018, November 22). Open Opera Ukraine: vilnyi vkhid u muzyku [Open Opera Ukraine: Free Access to Music]. Kyiv Daily. Retrieved from https://kyivdaily.com.ua/open-opera-ukraine-vilniy-vkhid-u-muziku/ [in Ukrainian].

Paltsevych, Y. (2021, October 28). Muzychna spadshchyna Ukrainy. Proekt Open Partes vidkryvaie krasu ukrainskoho partesnoho spivu [The Musical Heritage of Ukraine. Open Partes Project Reveals the Beauty of Ukrainian Partes Singing]. NV.ua. Retrieved from https://nv.ua/ukr/ukraine/events/partesniy-spiv-openopera-ukraine-ta-ukf-znayomlyat-ukrajinciv-z-tradiciynimcerkovnim-spivom-50189786.html [in Ukrainian].

Paltsevych, Y. (2023, September 5). Nataliia Kliuchynska — pro istorychno informovane vykonavstvo ta proiekt Open Opera Ukraine [Nataliia Kliuchynska on Historically Informed Performance and the Open Opera Ukraine Project]. The Claquers. Retrieved from https://theclaquers.com/posts/11826 [in Ukrainian].

Plakhtiienko, A. (2021, October 30). Bezmezhni partesy vid Open Opera Ukraine: vid Chernihova do Sievierodonetska [Unlimited Partes from Open Opera Ukraine: From Chernihiv to Sievierodonetsk]. The Claquers. Retrieved from https://theclaquers.com/posts/7882 [in Ukrainian].

Semenenko, N. (2018, November 10). Olga Pasichnyk: “Moia ‘zbroia’ — holos!” [Olga Pasichnyk: “My Voice Is My ‘Weapon’!”]. The Day. Retrieved from https://day.kyiv.ua/article/kultura/moya-zbroya-holos [in Ukrainian].

Shkandrij, M. (2023). V obiimakh imperii. Literatura y imperskyi dyskurs vid napoleonivskoi do postkolonialnoi doby [Russia and Ukraine Literature and the Discourse of Empire From Napoleonic to Postcolonial Times]. Transl. P. Tarashchuk. Kyiv: Komubook [in Ukrainian].

Bentia, I. (2024). Handel’s Acis and Galatea by Open Opera Ukraine: metamorphoses of the original text in the contemporary performances of early operas. Art Readings 2023: Metamorphoses. Vol. II: New Art. (pp. 86–91). Sofia: Institute of Art Studies — Bulgarian Academy of Sciences.

Vasyliev, S., Verhelis, O., Veselovska, H., Lypkivska, A., Morozova, L., Oltarzhavska, L. & Stavychenko, A. Open Opera Ukraine (Kyiv). The Dido and Aeneas Production. Ukrainian Theatre Festival and Award “GRA”: The First Yearbook (pp. 89–94). Ed. by Anna Lypkivska. The National Union of Theatre Artists of Ukraine. Retrieved from https://nstdu.com.ua/wp-content/uploads/2019/11/GRA_book_compressed.pdf [in Ukrainian].

Yun, L. (2021, May 25). Dyrektorky Open Opera Ukraine Anna Gadetska ta Nataliia Khmilevska pro ekosystemu amatorskoho khoru [Directors of Open Opera Ukraine Anna Gadetska and Nataliia Khmilevska on the Ecosystem of Amateur Choirs]. The Claquers. Retrieved from https://theclaquers.com/posts/6868 [in Ukrainian].

Bentia, I., Zahurska, E. & Lypkivska, A. (2021). Open Opera Ukraine (Kyiv). The Acis and Galatea Production. Ukrainian Theatre Festival and Award “GRA”: The Third Yearbook (pp. 123–126). Ed. by Liudmyla Oltarzhevska. The National Union of Theatre Artists of Ukraine. Retrieved from https://nstdu.com.ua/wp-content/uploads/2021/11/GRA_book_2021–1.pdf [in Ukrainian].

Dyletsky, M. (1981). Khorovi tvory [Choral Works]. Ed. by Nina Gerasymova-Persydska. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Fedorina, V. (2023, September 25). Anna Gadetska, Nataliia Khmilevska: “Iakshcho u tebe ye baroko, ty ne odyn” [Anna Gadetska, Nataliia Khmilevska: “If You Have Baroque, You Are Not Alone”]. Kyiv Daily. Retrieved from https://kyivdaily.com.ua/partes/ [in Ukrainian].

Gerasymova-Persydska, N. (1978). Khorovyi kontsert na Ukraini v XVII–XVIII st. [The Choral Concert in Ukraine in the 17th and 18th Centuries]. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Gerasymova-Persydska, N. (Ed.). (1976). Materialy z istorii ukrainskoi muzyky. Partesnyi kontsert [Documents on the History of Ukrainian Music. Partes Concerto]. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Hlodz, H. (2019, May 22). Anna Gadetska: “My prahnemo slukhaty muzyku, yaka z namy hovoryt” [Anna Gadetska: “We Want to Listen to Music That Speaks to Us”]. Verbum. Retrieved from https://www.verbum.com.ua/05/2019/telling-stories/musicthat-speaks-to-us/ [in Ukrainian].

Holovan, A. (2019, October 8). Barokova opera bez stin: “Atsysa i Halateiu” Hendelia mozhna bude dyvytysia onlain [Baroque Opera Without Walls: Handel’s Acis and Galatea Will Be Available to Watch Online]. Ukraina Moloda. Retrieved from https://umoloda.kyiv.ua/number/3516/164/138217/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-22

Як цитувати

Коляда, А. (2024). Просвітницька діяльність незалежної платформи «Open Opera Ukraine»: нові форми співпраці з українським суспільством. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (20(1), 139–146. https://doi.org/10.31500/1992-5514.20(1).2024.306923

Номер

Розділ

CONTEMPORARY ART: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА