Місячна одіссея Джеффа Кунса: повернення скульптури постмінімалізму
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.20(1).2024.306920Ключові слова:
site-specific, public sculpture, постмінімалізм, системне мистецтво, «Фази Місяця»Анотація
Дворічна епопея з відправлення на Місяць скульптури Джеффа Кунса в експедицію на борту космічного корабля «Odysseus» майже завершилась: модуль із першою у світі авторизованою public sculpture на поверхні іншого позаземного тіла Сонячної системи здійснив посадку, але спіткнувся і перекинувся, увійшовши у фазу сну. Поки невідомо, чи вдасться і якщо так, то коли безпосередньо десантувати скульптуру на поверхню супутника Землі, проте, попри всі перешкоди його негостинних польових умов, проєкт має, крім орбітальної конкістадор-місії, дві інші цілком дієві функціональні частини: наземні колекційні апроксимовані елементи об’єкта, які рекламують ЗМІ, та цифрову NFT site-specific sculpture. Фаховий аналіз доступної інформації дозволів констатувати черговий ресайклінг гештальту скульптурних ідей 1960–1970-х років, відомих у мистецтвознавстві під дефініцією «постмінімалізм», або «системне мистецтво», які були пов’язані з програмами «Art in Public Place» Національної ради з питань мистецтв (National Council on the Arts), та спільної з NASA програми «Space City. USA». А отже прориву у нові обрії квазімодерного пластичного мистецтва на тлі гучної події в дослідженні Космосу не відбулося
Посилання
Baker, M. (2022). The Western Mathematic and the Ontological Turn: Ethnomathematics and Cosmotechnics for the Pluriverse. In: Indigenous Knowledge and Ethnomathematics (pp. 243–276). Cham: Springer. DOI:10.1007/978-3-030-97482-4_9
Chilvers, I. (2009). Systemic art. In The Oxford Dictionary of Art and Artists. (4 ed.). Oxford University Press. Retrieved from https://www.oxfordreference.com/display/10.1093/acref/9780199532940.001.0001/acref-9780199532940-e2410?rskey=8D3UY0&result=2341
Danto, A. C. (2013). What Art Is. New Haven, CT: Yale University Press. Douberley, A. (2020). Broken Obelisk and Racial Justice in Houston. Rice Design Alliance, 9. Retrieved from https://www.ricedesignalliance.org/broken-obelisk-and-racial-justice-houston
Gompertz, W. (2012) What are you looking at? 150 Years of modern art in the blink of an eye. Penguin Books LTD.
Greenberg, C. (1940). Towards a New Laocoоn. Partisan Review, VII(4), 296–310.
Ho, K. K. (2024). SpaceX Rocket Carrying Jeff Koons’s 125 Moon Sculptures Finally Takes Off. ARTnews. Retrieved from https://www.artnews.com/art-news/news/spacex-rocket-jeff-koons125-moon-sculptures-1234696402/
Jeff Koons. Moon Phases. A New Multifaceted Project from Jeff Koons. Presented by Pace Verso. Pace Gallery. Retrieved from https://www.pacegallery.com/journal/jeff-koons-moon-phases/
Krauss, R. (1979). Sculpture in the Expanded Field. October, 8, 30–44.
Léger, M. J. (2020). Retroactivating the Idea of the Avant Garde. Journal of Avant Garde Studies, 1, 1–18.
Lyons, S. (2015) The Afterlives of Modernism. Macquarie University, Sydney. Philosophy Now, 108, 36–37.
NASA Artemis Accords (n. d.) .Retrieved from https://www3.nasa.gov/specials/artemis-accords/
Pincus-Witten, R. (1987). Postminimalism into maximalism: American art, 1966–1986. Ann Arbor, Michigan: UMI Research Press.
Protas, M. (2023). Public art v kulturnykh paradyhmakh postmodernizmu [Public art in the cultural paradigms of postmodernism]. Scientific vector of various sphere” development: reality and future trends. International scientific journal “Grail of Science, 26, 571–575. DOI 10.36074/grail-of-science.14.04.2023.103 [in Ukrainian].
Schivelbusch, W. (2018). Rechi i liudy. Esei pro spozhyvannia [The consuming life of things]. Kyiv; Lviv: Nika-Tsentr; Vyd-vo Anetty Antonenko [in Ukrainian].
Slater, J. B. (2015). Neutralizing Engaged Subjects in the Creative City. The Gray Zones of Creativity and Capital, 17. Retrieved from https://networkcultures.org/navigating-tod/tod17.html
Small, Z. (2024, February 15). Jeff Koons Sculptures Hitch Ride on SpaceX Rocket to the Moon. The New York Times. Retrieved from https://www.nytimes.com/2024/02/15/arts/design/jeffkoons-spacex-moon-rocket.html
Ward, O. (2018). Ways of Looking: How to Experience Contemporary Art. London: Laurence King Publishing LTD.
Williamson, T. (2007). The Philosophy of Philosophy. Blackwell Publishing Ltd, Brown University
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.