Місячна одіссея Джеффа Кунса: повернення скульптури постмінімалізму

Автор(и)

  • Марина Протас Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України, Україна https://orcid.org/0000-0001-8137-0342

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.20(1).2024.306920

Ключові слова:

site-specific, public sculpture, постмінімалізм, системне мистецтво, «Фази Місяця»

Анотація

Дворічна епопея з відправлення на Місяць скульптури Джеффа Кунса в експедицію на борту космічного корабля «Odysseus» майже завершилась: модуль із першою у світі авторизованою public sculpture на поверхні іншого позаземного тіла Сонячної системи здійснив посадку, але спіткнувся і перекинувся, увійшовши у фазу сну. Поки невідомо, чи вдасться і якщо так, то коли безпосередньо десантувати скульптуру на поверхню супутника Землі, проте, попри всі перешкоди його негостинних польових умов, проєкт має, крім орбітальної конкістадор-місії, дві інші цілком дієві функціональні частини: наземні колекційні апроксимовані елементи об’єкта, які рекламують ЗМІ, та цифрову NFT site-specific sculpture. Фаховий аналіз доступної інформації дозволів констатувати черговий ресайклінг гештальту скульптурних ідей 1960–1970-х років, відомих у мистецтвознавстві під дефініцією «постмінімалізм», або «системне мистецтво», які були пов’язані з програмами «Art in Public Place» Національної ради з питань мистецтв (National Council on the Arts), та спільної з NASA програми «Space City. USA». А отже прориву у нові обрії квазімодерного пластичного мистецтва на тлі гучної події в дослідженні Космосу не відбулося

Біографія автора

Марина Протас, Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України

доктор мистецтвознавства, старший науковий співробітник, головний науковий співробітник

Посилання

Baker, M. (2022). The Western Mathematic and the Ontological Turn: Ethnomathematics and Cosmotechnics for the Pluriverse. In: Indigenous Knowledge and Ethnomathematics (pp. 243–276). Cham: Springer. DOI:10.1007/978-3-030-97482-4_9

Chilvers, I. (2009). Systemic art. In The Oxford Dictionary of Art and Artists. (4 ed.). Oxford University Press. Retrieved from https://www.oxfordreference.com/display/10.1093/acref/9780199532940.001.0001/acref-9780199532940-e2410?rskey=8D3UY0&result=2341

Danto, A. C. (2013). What Art Is. New Haven, CT: Yale University Press. Douberley, A. (2020). Broken Obelisk and Racial Justice in Houston. Rice Design Alliance, 9. Retrieved from https://www.ricedesignalliance.org/broken-obelisk-and-racial-justice-houston

Gompertz, W. (2012) What are you looking at? 150 Years of modern art in the blink of an eye. Penguin Books LTD.

Greenberg, C. (1940). Towards a New Laocoоn. Partisan Review, VII(4), 296–310.

Ho, K. K. (2024). SpaceX Rocket Carrying Jeff Koons’s 125 Moon Sculptures Finally Takes Off. ARTnews. Retrieved from https://www.artnews.com/art-news/news/spacex-rocket-jeff-koons125-moon-sculptures-1234696402/

Jeff Koons. Moon Phases. A New Multifaceted Project from Jeff Koons. Presented by Pace Verso. Pace Gallery. Retrieved from https://www.pacegallery.com/journal/jeff-koons-moon-phases/

Krauss, R. (1979). Sculpture in the Expanded Field. October, 8, 30–44.

Léger, M. J. (2020). Retroactivating the Idea of the Avant Garde. Journal of Avant Garde Studies, 1, 1–18.

Lyons, S. (2015) The Afterlives of Modernism. Macquarie University, Sydney. Philosophy Now, 108, 36–37.

NASA Artemis Accords (n. d.) .Retrieved from https://www3.nasa.gov/specials/artemis-accords/

Pincus-Witten, R. (1987). Postminimalism into maximalism: American art, 1966–1986. Ann Arbor, Michigan: UMI Research Press.

Protas, M. (2023). Public art v kulturnykh paradyhmakh postmodernizmu [Public art in the cultural paradigms of postmodernism]. Scientific vector of various sphere” development: reality and future trends. International scientific journal “Grail of Science, 26, 571–575. DOI 10.36074/grail-of-science.14.04.2023.103 [in Ukrainian].

Schivelbusch, W. (2018). Rechi i liudy. Esei pro spozhyvannia [The consuming life of things]. Kyiv; Lviv: Nika-Tsentr; Vyd-vo Anetty Antonenko [in Ukrainian].

Slater, J. B. (2015). Neutralizing Engaged Subjects in the Creative City. The Gray Zones of Creativity and Capital, 17. Retrieved from https://networkcultures.org/navigating-tod/tod17.html

Small, Z. (2024, February 15). Jeff Koons Sculptures Hitch Ride on SpaceX Rocket to the Moon. The New York Times. Retrieved from https://www.nytimes.com/2024/02/15/arts/design/jeffkoons-spacex-moon-rocket.html

Ward, O. (2018). Ways of Looking: How to Experience Contemporary Art. London: Laurence King Publishing LTD.

Williamson, T. (2007). The Philosophy of Philosophy. Blackwell Publishing Ltd, Brown University

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-22

Як цитувати

Протас, М. (2024). Місячна одіссея Джеффа Кунса: повернення скульптури постмінімалізму. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (20(1), 116–123. https://doi.org/10.31500/1992-5514.20(1).2024.306920

Номер

Розділ

CONTEMPORARY ART: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА