Іван Віцько — знаний новатор формотворення і декорування фарфору України
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(2).2023.294641Ключові слова:
тонка кераміка, фарфор, декоративно-прикладне мистецтво, Україна, друга половина ХХ — початок ХХІ столітьАнотація
Художня кераміка України другої половини ХХ — початку ХХІ століть позначена синтезом традицій народного мистецтва та інноваційних технологічних здобутків. Визначено, що у період стрімких політичних і соціокультурних змін відбувалися й трансформації декоративно-прикладного мистецтва, зокрема тонкої кераміки. Виявлено, що однією з ключових персоналій, яка збагатила вітчизняний фарфор, був Іван Михайлович Віцько. Нині необхідно розкрити культурну спадщину майстра, джерела інспірацій його творчих пошуків і експериментів у виробництві тонкостінних творів.
Посилання
Kara-Vasylieva, T. & Chehusova Z. (2005). Dekoratyvne mystetstvo Ukrainy XX stolittia: u poshukakh “velykoho” styliu [Decorative art of Ukraine of the 20th century: in search of a “major” style]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Khanko, V. (1995). Vitsko I. M. [Ivan Vitsko]. In Mystetstvo Ukrainy: Entsyklopediia, vol. 1 (p. 357). Kyiv: “Ukrainska entsyklopediia” im. M. P. Bazhana [in Ukrainian].
Khanko, V. (1996). Portseliana Ivana Vitska. [Porcelain of Ivan Vitsko]. Artaniya, 2, 79 [in Ukrainian].
Khanko, V. (2000). Dukh portseliany Ivana Vitska [The spirit of Ivan Vitsko’s porcelain]. Obrazotvorche mystetstvo, 1/2, 92–93 [in Ukrainian].
Kovalchuk, O. (2020). Narodnyi khudozhnyk Ukrainy, maister Ukrainskoho farforu [People’s Artist of Ukraine, the master of Ukrainian porcelain]. URL: https://www.calameo.com/read/0062304712c5445e8d22a [in Ukrainian].
Shkolna, O. (2014). Pamiati slavetnoho maistra ukrainskoho farforu, Narodnoho khudozhnyka Ukrainy Ivana Mykhailovycha Vitska. [In memory of the famous master of Ukrainian porcelain, People’s Artist of Ukraine Ivan Mykhailovych Vitsk]. Pratsi Tsentru pamiatkoznavstva, 26, 231–246 [in Ukrainian].
Vitsko, V. (2005). Zhyttievyi i tvorchyi shliakh narodnoho khudozhnyka Ukrainy Ivana Mykhailovycha Vitska [Life and creative path of the People’s Artist of Ukraine Ivan Mykhailovych Vitsko]. Poltava: (n. p.). [in Ukrainian].
Zinenko, T. (2010). Poltavska shkola khudozhnoi keramiky u kulturotvorchomu stanovlenni rehionu: Dosvid, realii, perspektyvy [Poltava School of Artistic Ceramics in the cultural formation of the region: Experience, realities, prospects]. MIST: Mystetstvo, istoriia, suchasnist, teoriia, 7, 52–55.
Zinenko, T. “Portselianovyi slid” u zhytti i tvorchosti khudozhnyka Ivana Vitska [“Porcelain mark” in the life and work of the artist Ivan Vitsko]. In Tezy 73-yi naukovoi konferentsii profesoriv, vykladachiv, naukovykh pratsivnykiv, aspirantiv ta studentiv universytetu. 21 kvitnia — 13 travnia 2021 r., vol. 2 (pp. 145–147). Poltava: (n. p.) [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.