Внесок Едварда А. Лефебра у розвиток саксофонного ансамблевого виконавства ХІХ століття (на прикладі твору К. Флоріо «Allegro de Concert» для квартету саксофонів)

Автор(и)

  • Павло Барабащук Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна https://orcid.org/0009-0007-8872-0051

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(2).2023.294637

Ключові слова:

Едвард А. Лефебр, Керіло Флоріо, ансамблеве саксофонове виконавство, Нью-Йоркський квартет саксофоністів, Allegro de Concert, саксофоновий репертуар

Анотація

Розглянуто постать та внесок відомого виконавця-саксофоніста ХІХ століття Едварда А. Лефебра в контексті становлення і розвитку західного саксофонного ансамблевого виконавства, розширення репертуару для саксофона (на прикладі виконання твору К. Флоріо «Allegro de Concert» для квартету саксофонів). Наголошено, що поява ансамблевих творів для саксофона у ХІХ столітті сприяла мистецькій еволюції інструмента (у сольному і ансамблевому аспектах), виконавський інтерес до яких лише збільшився з часом. Незмінна актуальність ансамблевих творів (на прикладі співтворчості виконавця Едварда А. Лефебра та композитора К. Флоріо) виявляється сьогодні у створенні різноманітних транскрипцій ансамблевих камерно-інструментальних творів, де художній, артистичний світ композитора і виконавця є вельми цікавими для занурення й відтворення оригінальних ідей, образів та смислів.

Для сучасної сценічної виконавської практики характерним є пошук й відтворення відповідних романтичній добі засобів музичної виразності, наслідування манери віртуозної гри. Риси стилістики ансамблевого концертного виконавства ХІХ століття складають цікавість прочитання для сучасного саксофоніста-виконавця. Це, передусім, технічність, емоційна виразність, концертна яскравість

Посилання

Baker, T. A. (1919). A Biographical Dictionary of Musicians. New York: G. Schirmer.

Burgstaller, F. E. (1927). Sixty Years a Saxophone Soloist. True Tone, 3, 44.

Cohen, P. (1991). Vintage Saxophone Revisited — The New York Saxophone Quartette Club of 1879. Saxophone Journal, 15(6), 9–10.

Deans, K. N. (1980). A Comprehensive Performance Project in Saxophone Literature with an Essay Consisting of Translated Source Readings in the Life and Work of Adolphe Sax. (Doctoral dissertation). University of Iowa.

Edward, A. (1883, March 31). Lefebre. American Art Journal, 18.

Gee H. R. (1986). Saxophone Soloists and their Music, 1844–1985: An Annotated Bibliography. Bloomington: Indiana University Press.

Hemke, F. L. (1975). The Early History of the Saxophone. (Doctor of Musical Arts dissertation). University of Wisconsin, USA.

Hindson, H. B. (1992). Aspects of Saxophone in American Musical Culture 1850–1980. (Doctor of Musical Arts dissertation, University of Wisconsin-Madison).

Horwood, W. (1992). Adolphe Sax, 1814–1894: His Life and Legacy. Baldock, Herts: Egon Publishers.

Kappey, J. A. (2003). Military Music: History of Wind-Instrumental Bands. Honolulu: University Press of the Pacific.

Murphy, J. M. (1996). Saxophone Instruction in American Music Schools before 1940. The Bulletin of Historical Research in Music Education, 18, 1–12.

Noyes, J. R. (2000). Edward A. Lefebre: Preeminent Saxophonist of the Nineteenth Century. (Doctor of Musical Arts dissertation). The Manhattan School of Music. New York, USA. Retrieved from: https://www.jamesnoyes.com/pdf/Lefebre_FULL.pdf

Smialek, T. (2013). The First Solo Saxophone Recording Reconsidered. The Saxophone Symposium, 36, 1–38.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-29

Як цитувати

Барабащук, П. (2023). Внесок Едварда А. Лефебра у розвиток саксофонного ансамблевого виконавства ХІХ століття (на прикладі твору К. Флоріо «Allegro de Concert» для квартету саксофонів). Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (19(2), 116–120. https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(2).2023.294637

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОТВОРЕННЯ І ОСОБИСТІСТЬ