Культурогенез виконавської діяльності в музиці ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(2).2023.294633Ключові слова:
культура, музика, виконавське мистецтво, культурогенез, художній образАнотація
Культурогенез у музиці пов’язаний із різними системами актуалізації музичного феномену — стильового, жанрового ресурсу музики в єдності з природними вимірами звуковидобування, з рухом музичного часу. Виконавська діяльність структурується як по вертикалі, так і по горизонталі. По горизонталі — це засвоєння етнокультурних, аматорських, стильових, жанрових, полікультурних, мультикультурних, метахудожніх, герметичних художніх кодів, технік, систем інтерпретації, а по вертикалі — це опрацювання в своєму плато формотворення, якщо застосувати терміни Ж. Дельоза, єдності людини і світу, єдності з абсолютом, яка є системотворчою, стуктуротворчою. Так, механізм вертикального самостояння людини у світі є гарантом здатності людини знайти інтенсивну метрику музичної матерії поруч зі всіма іншими можливостями — міксами, конфігураціями композитності в музиці. Музика залишається сама собою при всіх інноваціях психоделізму і всіх трансформаціях мелосу, фольклору, що відбулися у ХХ столітті.
Посилання
Bakhtine, М. ( 1984). Les genres du discours, dans Esthétique de la création verbale. Paris: Gallimard [in French].
Foucault, M. (1988). Technologies of the Self: A seminar with Michel Foucault / Ed. by Luther H. Martin, Huck Gutman, Patrick H. Hutton. London: Tavistock Publications.
Hnyd, B. (2002). Vykonavski shkoly Ukrayiny [Performing Schools of Ukraine]. Kyiv: NMAU [in Ukrainian].
Jameson, F. (2008). Postmodernizm abo lohika kultury piznoho kapitalizmu [Postmodernism, or the Cultural Logic of Late Capitalism] transl. Petro Denysko. Kyiv: Kurs [in Ukrainian].
Kozarenko, O. (2000). Fenomen ukrayinskoyi natsyonalnoyi muzychnoyi movy [The Phenomenon of Ukrainian national musical language]. Lviv: Naukove tovarystvo im. T. H. Shevchenka [in Ukrainian].
Kyyanovska, L. (1998). Myroslav Skoryk: tvorchyy portret kompozytora v dzerkali epokhy [Myroslav Skoryk: Composer’s creative portrait reflected by the era]. Lviv: Spolokh [in Ukrainian].
Lehenkyy, Yu. (2023). Sotsialnyy dyzayn: obraz i dokument v chasovi ta prostori kultury [Social design: image and document in the time and space of culture]. Kyiv; Pereyaslav; Nizhyn: Vydavets Lysenko M. M. [in Ukrainian].
Morin, E (1992). Method: Towards a Study of Humankind, vol. 1. The Nature of Nature / transl. and introd. by J. L. Roland Belanger. New York; Berlin; Bern; Frankfurt/M.; Paris; Wien: Lang.
Zinkevych, O. (1992). Ukraiyinskyi avangard [Ukrainian avant-garde]. Muzyka, 4, 4–5 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.