Сучасний танець у взаємодії з соціальними групами: Інституційний аспект реалізації та культурний вплив

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(1).2023.283140

Ключові слова:

сучасний танець, сучасне мистецтво, інституція, мистецькі практики, соціальні групи, культурний вплив, соціальний вплив

Анотація

Інституційно сучасний танець в Україні представлений лише у навчальних програмах державних закладів освіти мистецького спрямування. Через це сучасний танець та хореографія визначають й осмислюють за формальними ознаками— через стилі, форми і напрями. Навіть феномени та проєкти сучасного танцю, що відбуваються в Україні, майже не зазнають рефлексії у контексті процесу розвитку танцювальної культури, культури тілесності загалом, мистецтва танцю, хореографії та сценічного мистецтва. Це дуже звужує розуміння реального впливу та ролі сучасного танцю в згаданих контекстах. Через представлення мистецького проєкту сучасного танцю «Маленький принц» та дотичні до нього проєкти компанії Moving Arts Project (Нідерланди) у взаємодії з різними соціальними групами району Трансвааль міста Амстердам, досліджуючи культурний вплив, інституційний аспект його реалізації та їхній взаємозв’язок, зроблено спробу ширше представити практики сучасного танцю, їхню інтегрованість у культурні процеси, показати взаємодію сучасного танцю з іншими інституціями, а також зробити побіжний огляд інституційної представленості сучасного танцю у Нідерландах, його стану й актуальних викликів.

Посилання

% for Culture Campaign | Culture Action Europe. (2018). Culture Action Europe. Retrieved from https://cultureactioneurope.org/projects/1-percent-for-culture-campaign/

HEIM De Kleine Prins — movingartsproject.nl. (n. d.). movingartsproject.nl — Verbinding, verbeelding. Retrieved from verbazing. https://movingartsproject.nl/projecten/heim-de-kleineprins/ [in Dutch].

Herts, I. et al. (2016). Suchasnyi tanets. Osnovy teorii i praktyky: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].

Karmazina, M., & Shurbovana, O. (2006). “Instytut” ta “instytutsiia”: problema rozriznennia poniat [“Intitute” and “institution”: A problem of delineation of concepts]. Politychnyi menedzhment, 4, 10–19 [in Ukrainian].

McCracken, G. (2005). Culture And Consumption II: Markets, Meaning, And Brand Management. Indiana University Press.

movingartsproject.nl — Verbinding , verbeelding , verbazing. (n. d.). movingartsproject.nl — Verbinding, verbeelding, verbazing. Retrieved from https://movingartsproject.nl/ [in Dutch].

North D. (2000). Instytutsii, instytutsiina zmina ta funktsionuvannia ekonomiky [Institutions, Institutional Change and Economic Performance], transl. I. Dziub. Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].

Plakhotniuk, O. (2020). Ukrainske khoreohrafichne mystetstvo v konteksti svitovoi khudozhnoi kultury (suchasnyi polizhanrovyi dyskurs) [Ukrainian choreographic art in the context of global artistic culture]. Lviv: SPOLOM, LNU im. Iv. Franka kaf. rezhysury ta khoreohr. [in Ukrainian].

Ruban, V. (2023, 15 april). Interviu z Daian Elshaut pro imersyvnu site-specific tants-teatr-vystavu Malenkyi prynts vid M.A.P [Intwerview with Diane Elshout about the impressive site-specific dance-theatre performance The Little Prince by M.A.P.] [Video]. YouTube. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=lOkd4H3DeIU

Trienekens, S.J. (2020). Participatieve kunst: Gewoon kunst in moeilijke omstandigheden. V2_Publishing [in Dutch].

Ukraine Media Center. (2015, May 28). Reforma chy imitatsiia: yakoiu maie buty stratehiia rozvytku kultury. UKMTs, 28 travnia 2015. [Reform or imitation: What a strategy of development of culture must be. Ukrainian Media Centre, May 28, 2015]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=HGSp1ivyA_k [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-13

Як цитувати

Рубан, В. (2023). Сучасний танець у взаємодії з соціальними групами: Інституційний аспект реалізації та культурний вплив. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (19(1), 121–129. https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(1).2023.283140

Номер

Розділ

CONTEMPORARY ART: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА