Сучасний танець у взаємодії з соціальними групами: Інституційний аспект реалізації та культурний вплив
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(1).2023.283140Ключові слова:
сучасний танець, сучасне мистецтво, інституція, мистецькі практики, соціальні групи, культурний вплив, соціальний впливАнотація
Інституційно сучасний танець в Україні представлений лише у навчальних програмах державних закладів освіти мистецького спрямування. Через це сучасний танець та хореографія визначають й осмислюють за формальними ознаками— через стилі, форми і напрями. Навіть феномени та проєкти сучасного танцю, що відбуваються в Україні, майже не зазнають рефлексії у контексті процесу розвитку танцювальної культури, культури тілесності загалом, мистецтва танцю, хореографії та сценічного мистецтва. Це дуже звужує розуміння реального впливу та ролі сучасного танцю в згаданих контекстах. Через представлення мистецького проєкту сучасного танцю «Маленький принц» та дотичні до нього проєкти компанії Moving Arts Project (Нідерланди) у взаємодії з різними соціальними групами району Трансвааль міста Амстердам, досліджуючи культурний вплив, інституційний аспект його реалізації та їхній взаємозв’язок, зроблено спробу ширше представити практики сучасного танцю, їхню інтегрованість у культурні процеси, показати взаємодію сучасного танцю з іншими інституціями, а також зробити побіжний огляд інституційної представленості сучасного танцю у Нідерландах, його стану й актуальних викликів.
Посилання
% for Culture Campaign | Culture Action Europe. (2018). Culture Action Europe. Retrieved from https://cultureactioneurope.org/projects/1-percent-for-culture-campaign/
HEIM De Kleine Prins — movingartsproject.nl. (n. d.). movingartsproject.nl — Verbinding, verbeelding. Retrieved from verbazing. https://movingartsproject.nl/projecten/heim-de-kleineprins/ [in Dutch].
Herts, I. et al. (2016). Suchasnyi tanets. Osnovy teorii i praktyky: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].
Karmazina, M., & Shurbovana, O. (2006). “Instytut” ta “instytutsiia”: problema rozriznennia poniat [“Intitute” and “institution”: A problem of delineation of concepts]. Politychnyi menedzhment, 4, 10–19 [in Ukrainian].
McCracken, G. (2005). Culture And Consumption II: Markets, Meaning, And Brand Management. Indiana University Press.
movingartsproject.nl — Verbinding , verbeelding , verbazing. (n. d.). movingartsproject.nl — Verbinding, verbeelding, verbazing. Retrieved from https://movingartsproject.nl/ [in Dutch].
North D. (2000). Instytutsii, instytutsiina zmina ta funktsionuvannia ekonomiky [Institutions, Institutional Change and Economic Performance], transl. I. Dziub. Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].
Plakhotniuk, O. (2020). Ukrainske khoreohrafichne mystetstvo v konteksti svitovoi khudozhnoi kultury (suchasnyi polizhanrovyi dyskurs) [Ukrainian choreographic art in the context of global artistic culture]. Lviv: SPOLOM, LNU im. Iv. Franka kaf. rezhysury ta khoreohr. [in Ukrainian].
Ruban, V. (2023, 15 april). Interviu z Daian Elshaut pro imersyvnu site-specific tants-teatr-vystavu Malenkyi prynts vid M.A.P [Intwerview with Diane Elshout about the impressive site-specific dance-theatre performance The Little Prince by M.A.P.] [Video]. YouTube. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=lOkd4H3DeIU
Trienekens, S.J. (2020). Participatieve kunst: Gewoon kunst in moeilijke omstandigheden. V2_Publishing [in Dutch].
Ukraine Media Center. (2015, May 28). Reforma chy imitatsiia: yakoiu maie buty stratehiia rozvytku kultury. UKMTs, 28 travnia 2015. [Reform or imitation: What a strategy of development of culture must be. Ukrainian Media Centre, May 28, 2015]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=HGSp1ivyA_k [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.