Перформативна практика та скульптура. Творчість мистецької групи GAZ (Україна)
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(1).2023.283136Ключові слова:
перформативні практики, візуальне мистецтво, скульптура, українські художники, творчість мистецької групи GAZАнотація
Проаналізовано діяльність мистецької групи GAZ, яку утворили два українські художники — Василь Грубляк та Олексій Золотар. Досліджено зв’язок двох видів мистецтва (перформансу та скульптури) на прикладі творчості цього колективу в контексті сучасного мистецтва України. Розглянуто основні концептуальні засади мистецьких акцій «RuТина» (2014), «Ритуал схвалення» (2014, 2015), «Збройна кімната» (2014) та їхнє практичне втілення, запропоновано варіанти інтерпретації. Висунуто припущення, що попри очевидну соціально-критичну спрямованість акцій групи GAZ, в основі їхньої творчості закладено ідеї дослідження простору та аналізу його трансформацій. Виявлено зв’язок мистецької діяльності групи GAZ та актуального соціополітичного контексту з перспективою для міждисциплінарного вивчення в межах академічних програм просторового мистецтва, які спрямовані на дослідження широкого спектру варіантів тривимірної форми, включно з мистецтвом інсталяції, скульптурою, мистецтвом перформансу, мультимедіа та цифровим мистецтвом.
Посилання
Abdullah, H. (2016). Kiefer and Beuys: Cathexis and Catharsis. In Weikop, C. (Ed.) Heroic Symbols 1969 by Anselm Kiefer (Tate Research Publication, 2016). Retrieved from https://www.tate.org.uk/research/in-focus/heroic-symbols-anselm-kiefer/kiefer-and-beuys
Art city (2014, October 29). Rytual skhvalennia [Ritual of approval]. [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=EFwi7nYAwBU [in Ukrainian].
Art city (2014, October 30). Zbroina kimnata. Chastyna persha [Armory Room. Part one]. [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=sBlgLIe3oas&t=2s [in Ukrainian].
Auslander, P. (2018). Reactivations: Essays on Performance and its Documentation. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
Goldberg, R. (1975). Space as Praxis. Studio International, 190/977, 130–135.
Goldberg, R. (1977). Oskar Schlemmer’s performance art. Artforum, 16(1), 32–38. Retrieved from https://www.artforum.com/print/197707/oskar-schlemmer-s-performance-art-35972
Goldberg, R. (1988). Performance Art: From Futurism to the Present. New York, NY: H.N. Abrams.
Law of Ukraine No. 317-VIII (2015). “Pro zasudzhennia komunistychnoho ta natsional-sotsialistychnoho (natsystskoho) totalitarnykh rezhymiv v Ukraini ta zaboronu propahandy yikhnoi symvoliky” vid 9 kvit. 2015 r. №317-VIII [“On condemning Communist and National-Socialist (Nazi) totalitarian regimes in Ukraine and banning propaganda of their symbols’”. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/317-19 [in Ukrainian].
Lyalko, V. & Popov, M. (2017). Suchasni metody dystantsiinoho poshuku korysnykh kopalyn [Novel Remote Sensing Methods for Minerals Prospecting]. Kyiv: Instytut heolohichnykh nauk NAN Ukrainy; Naukovyi tsentr Aerokosmichnykh doslidzhen Zemli [in Ukrainian].
Mavzolei Lenina (n. d.). [Lenin’s Mausoleum] Wikipedia. Retrieved from https://ru.wikipedia.org/wiki/ [in Russian].
Satz A. & Wood J. (Eds.). (2009). Articulate Objects: Voice, Sculpture and Performance. Oxford: Peter Lang.
Sklyarenko, G. (2021). Nova ukrainska skulptura [New Ukrainian sculpture]. Kyiv: ArtHuss [in Ukrainian].
Sydorenko, V. (2008). Vizualne mystetstvo vid avanhardnykh zrushen do novitnikh spriamuvan: Rozvytok vizualnoho mystetstva Ukrainy XX–XXI stolittia [Visual art: From avant-garde changes up to the newest trends]. Kyiv: VKh[studio] [in Ukrainian].
Turner, V. W. (1982). From Ritual to Theatre: The Human Seriousness of Play. New York, NY: PAJ, Performing Arts Journal Publications.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.