Міжнародний фестиваль давньої музики у Львові: етапи становлення
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(1).2023.283119Ключові слова:
українська музична культура, Міжнародний фестиваль давньої музики у Львові, історично інформоване виконавство, давня музика, музична інтерпретація, музично-громадська діяльність Романа СтельмащукаАнотація
Міжнародний фестиваль давньої музики у Львові є одним з наймасштабніших та найвизначніших мистецьких форумів в Україні та в Центрально-Східній Європі. Програми фестивалю формуються з урахуванням актуальних тенденцій в історично інформованому виконавстві та історії ранньої музики. Частину програм кожного форуму присвячено українській старовинній музиці. Від першого фестивалю помітне прагнення організаторів презентувати якомога різноманітнішу програму, що включає не лише твори високого бароко, знайомі львівській публіці за концертами в Будинку органної музики та Філармонії, а й музику Середньовіччя та Відродження. Українська давня музика переважно представлена хоровою церковною традицією у виконанні колективів «Калофонія», «A Cappella Leopolis», «Сарматика», «Хореа Козацька» тощо. Освітня програма фестивалю неабияк посприяла розвитку професійного виконавства у Львові. Значний вплив на професійне зростання львівських виконавців давньої музики мали спільні програми з європейськими музикантами. 2022 року на тлі повномасштабного російського вторгнення фестиваль приєднався до проєкту Львівської національної філармонії «Україна 2022. Музи не мовчать», який має на меті популяризацію українського мистецтва та збір коштів на підтримку українських музикантів.
Посилання
Azarov, D. (2022, August 9). Lvivska filarmoniia zibrala na potreby ZSU ponad 50 tysiach hryven [The Lviv Philharmonic raised more than 50,000 hryvnias for the needs of the Armed Forces of Ukraine]. Status Quo. https://lviv.sq.com.ua/rus/novini/09.08.2022/lvivska-filarmoniya-zibrala-na-potrebi-zsu-ponad-50-tisyac-griven [in Ukrainian].
Bermes, I. (2016). Orhanizatsiini zasady muzychnoho festyvalnoho rukhu v Ukraini [Organizational principles of the music festival movement in Ukraine]. In Mystetstvo ta zhyttia (pp. 190‒201). Kyiv: In-t kulturolohii NAM Ukrainy [in Ukrainian].
Fisher, T. (2016, June 21). Chotyrnadtsiata mandrivka v mynule [Fourteenth trip to the past]. Zbruch. https://zbruc.eu/node/53097 [in Ukrainian].
Ivanova, O. (2019). Muzychni festyvali v epokhu novykh tekhnolohii: komunikatyvnyi aspekt [Music festivals in the era of new technologies: communicative aspect]. Mystetstvoznavstvo Ukrainy, 19, 104–107 [in Ukrainian].
Kuchyna, N. (2019). Festyval yak fenomen kultury [Festival as a phenomenon culture]. Kultura Ukrainy, 65, 57–68 [in Ukrainian].
Safian, D. (2022, July 29). Ukraina. Muzy ne movchat [Ukraine. The muses are not silent]. https://t.me/musesarenotsilent/103 [in Ukrainian].
Shved, M. (2003). Lviv muzychnyi — metropoliia chy provintsiia? [Is musical Lviv a metropolis or a province?]. In Mystetski obrii 2001–2002 (pp. 193–204). Kyiv: KNVMP “SYMVOL-L” [in Ukrainian].
Toporovskyi, M. (2013). Formuvannia navychok svidomoho intonuvannia cherez praktyku nastroiuvannia klavishnykh instrumentiv u istorychnykh systemakh temperatsii: pedahohichnyi dosvid Polshchi [Formation of conscious intonation skills through the practice of tuning keyboard instruments in historical systems of temperaments: the pedagogical experience of Poland]. Aktualni pytannia mystetskoi osvity ta vykhovannia, 2, 196–215 [in Ukrainian].
U Lvovi tryvaie XIII Festyval davnoi muzyky (2015, June 26). [The 13th Festival of Early Music is underway in Lviv]. Relihiia v Ukraini. Mirkui razom z namy. https://www.religion.in.ua/news/ukrainian_news/29561-u-lvovi-trivaye-xiii-festival-davnoyi-muziki.html [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.