Локальні форми фестивального простору Дрогобича
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(1).2023.283115Ключові слова:
фестиваль, музичний фестиваль, хоровий фестиваль, Дрогобич, фестивальний простірАнотація
На сучасному етапі розвитку культури здійснюється пошук ціннісно-смислових орієнтирів, які б сприяли реалізації нових форм культурного життя, зокрема музичного. Фестивалі як одна з таких форм залучають до єдиного культурного простору нові жанри і види музичного мистецтва, водночас мотивують творчі колективи, стають для них імпульсом для нових досягнень. Актуальність статті полягає в активному поширенні ізростанні значущості музичних фестивалів як творчих акцій та важливої складової національного художнього процесу.
Розкрито різні аспекти фестивального життя провінційного міста у період незалежності України. Сьогодні фестивалі — невід’ємний елемент культури, художнє явище, що постійно розвивається. Вони є затребуваними у різних галузях культури і мистецтва, їхні концертні програми стають привабливими для містян і гостей. Фестивалі сприяють формуванню та просуванню брендів міста, регіону, трансформації міського середовища та приверненню уваги до різних проблем, оскільки пов’язані іззагальнокультурною ситуацією і локальним контекстом. Проведення фестивалів як ключового елементу сучасного культурного життя сприяє поширенню креативних практик, орієнтованих на розвиток гуманітарної сфери міста, піднесенню рівня культурного життя регіону.
Стаття має на меті репрезентувати «панораму» фестивалів, їхні особливості, значущість для культурного життя міста. Як головну теоретичну парадигму використано системний метод, також доречними виявилися такі методи: типологічний— для визначення основних різновидів фестивалів, їхньої ролі у культурному житті міста; аналітичний — для виявлення характерних особливостей фестивалів, їхньої концепцій і специфіки.
Посилання
Molchko, U. (2018). Tvorcha spivpratsia Sviatoslava Krutykova ta Hennadiia Saska v ramkakh XI muzychnoho festyvaliu “Struny dushi nashoi” [Creative cooperation between Svyatoslav Krutykov and Gennady Sasko within the framework of the XI Music Festival “Strings of Our Soul”]. Molod i rynok, 9(164), 107–112 [in Ukrainian].
Nimylovych, O. (2016). Festyval muzyky Hennadiia Saska [Gennady Sasko Music Festival]. Retrieved from http://composersukraine.org/index.php?id=2774 [in Ukrainian].
Revko, A. (2018). Kulturna infrastruktura yak bazys rozvytku sotsiohumanitarnoho prostoru rehioniv Ukrainy v umovakh transformatsiinoi ekonomiky [Cultural infrastructure as a basis for the development ofsocio-humanitarian space ofregions of Ukraine in a transformational economy]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia, 3(15), 130–136 [in Ukrainian].
Stebelska, O. (2012). Muzychne zhyttia Ternopilshchyny druhoi polovyny XX — pochatku XXI stolittia: rehionalni mystetsko-osvitni aspekty [Musical life of Ternopil region in the second half of the twentieth through to the early twenty-first century: regional artistic and educational aspects] (Unpublished doctoral dissertation, Kyiv, Ukraine) [in Ukrainian].
Tymyk, K. (2012). Piatyi mizhnarodnyi khorovyi festyval im. o. Severyna Sapruna u Drohobychi (do 110-richchia vid dnia zasnuvannia tovarystva “Drohobytskyi Boian”). [Fifth International Choral Festival. Fr. Severyn Saprun in Drohobych (to the 110th anniversary of the founding of the society “Boyan of Drohobych”)]. Ukrainska muzyka, 2(4), 164–168 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.