Взаємодія мистецтв у творах українських митців межі ХХ–ХХІ ст. (на прикладі Харківської школи)
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.18(2).2022.269776Ключові слова:
Україна, Харків, сучасне мистецтво, національні традиції, синтез мистецтв, взаємодія мистецтвАнотація
Досліджено проблему взаємодії мистецтв в художній практиці України межі ХХ і ХХІ століття в контексті змін, які відбулися у зв’язку з приєднанням української художньої культури до нових для неї тенденцій сучасного мистецтва. Це явище проаналізовано на прикладі діяльності художників Харкова— великого розвиненого художнього центру Сходу України зі своїми специфічними традиціями: тут значно раніше, ніж в інших українських містах, було започатковано академічну художню освіту, а зіншої — художньо-промислову. Обидві ці лінії розвиваються в системі вищої мистецької освіти в місті, що здійснюється в ХДАДМ. На сучасному етапі закладені тут традиції оригінально переплітаються з новими тенденціями сучасного мистецтва в роботах випускників. Це простежується й у взаємодії живопису і проєктної культури, і в перформансі з оригінальним поєднанням класичних традицій та сучасних форм (боді-арт, діджитал-арт, мультимедіа). Показано зміни в оформленні харківської архітектури у зв’язку зі зверненням місцевих митців до нових зображувальних засобів сучасного мистецтва.
Посилання
Boychuk, O. (2009) Promyslovyi dyzain v Ukraini: optymistychne mynule, nevyznachene maybutnie [Industrial design in Ukraine: optimistic past, uncertain future]. Mystetstvoznavstvo Ukrainy, 10, 215–222.
Brown, S. & Dissanayake, E. (2018). The Synthesis of the Arts: From Ceremonial Ritual to “Total Work of Art.” Frontiers. Sociology, 3(9). doi.org/10.3389/fsoc.2018.00009.
Farthing, S. (Ed.) (2018). ART. The Whole Story, foreword by Richard Cork. London: Thames & Hudson.
Foster, H., Krauss, R., Bois, Y.-A., Buchloh, B., & Josolit, D. (2005). Art since 1900: Modernism, Anti-Modernism, Postmodernism. London: Thames & Hudson.
Rose, B. (1986). American Painting: The Twentieth Century. New York: Rizolli.
Sokolyuk, L. (2014). Mykhaylo Boychuk ta yoho shkola [Mykhaylo Boychuk and his school]. Kharkiv: Vydavest’ Savchuk O.O.
Szumska, Ya. (2015). Moje doswiadczenia z performance [My experience in performance]. Catalog IX festivwalu “Koło czasu” (pp. 142–144). Toruń: Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu, 2015.
Usenko, N. (2015). Khudozhnie zhyttya Kharkova druhoi polovyny XX — pochatku XXI stolittya [Art life of Kharkiv in the second half of the 20th to the early 21st centuries]. [Candidate in Art History thesis, Kharkiv State Academy of Design and Arts].
Walled City: The Art of the Mural (2017). Gingko Press.
Yasser, J. (1956). The Variation Form and Synthesis of Arts. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 14(3), 318–323.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.