Художнє ковальське мистецтво у культурно-мистецькому просторі України
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.18(2).2022.269767Ключові слова:
художнє ковальське мистецтво, ковальство, ремісництво, культура, традиціяАнотація
Проаналізовано роботи щодо осмислення художнього ковальства як явища сучасної культури та мистецтва, виокремлено основні напрями дослідження цього феномену. Переосмислення досвіду майстрів та митців, які працювали у сфері ковальства, сприяє виявленню національної, регіональної та локальної специфіки, адже культура художнього ковальства, з одного боку, пов’язана з минулим, а з іншого — репрезентує та символізує націю. Мета статті— вивчення українського художнього ковальства в соціокультурному контексті сучасності. Методологічною основою дослідження стали такі загальнонаукові методи, як метод узагальнення, системно-структурний та структурно-функціональний, що уможливили вияв і аналіз традиційних і новаційних засад українського художнього ковальства у культурно-мистецькому просторі України.
Посилання
Anderson, B.W. (1983). Opredelenie dragotsennyih kamney [Gem testing]. Moscow: Mir.
Bonkovska, S. (1994). Kovalstvo Ukrainy (seredyna XIX – pochatok XX stolittia). Khudozhni osoblyvosti, typolohiia vyrobiv [Blacksmithing of Ukraine (mid-19th through the early 20th centuries): Art features, typology of the items] [Candidate thesis abstract, Lviv Ethnology Institute of National Academy of Sciences of Ukraine].
Brepohl, E. (1982). Teoriya i praktika yuvelirnogo dela [Theory and practice of goldsmithing]. Leningrad: Mashinostroenie.
Figol, M. (1997). Mystetstvo Drevnoho Halycha [The art of ancient Galych], ed. by Yu. Ivanchenko. Kyiv: Mystetstvo.
Kara-Vasylieva, T. (2010). Inspiratsii styliu modern v ukrainskomu dekoratyvnomu mystetstvi [Inspirations of the modernism style in Ukrainian decorative art]. In Skrypnyk, H. (Ed.). Ukrainske mystetstvoznavstvo: materialy, doslidzhennia, retsenzii. Zb. nauk. prats, issue 10 (pp. 4–10). Kyiv: IMFE im. M.T. Rylskoho.
Khudozhnii metal. Vizii maibutnoho (2019). Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, Ivano-Frankivsk, 3–4 travnia 2019 r. [Art Metal. Visions of Future]. Ivano-Frankivsk: Mantykora.
Lukas, A. (1958). Materialy i remeslennyie proizvodstva Drevnego Egipta [Ancient Egyptian Materials And Indus Tries]. Moscow: Izdvo inostr. lit-ry. 8. Mohylevskyi, V. (1990). Hudozhestvennyiy metall v arhitekture Kieva seredinyi XVII— nachala XXst. [Art metal inthe architecture ofKyiv during the mid-17th through the early 20th centuries]. [Candidate thesis abstract].
Rohotchenko, S. (2018). Deiaki istoryko-mystetski aspekty stanovlennia ukrainskoho kovalstva [Some historical and art aspects of development of Ukrainian blacksmithing]. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti, 2, 93–101.
Semerák, G. & Bohmann, K. (1982). Khudozhestvennaya kovka i slesarnoe iskusstvo [Blacksmithing Art and Lockmongery]. Moscow: Mashinostroenie.
Smith, G. F. H. (1984). Dragotsennyie kamni [Gemstones]. Moscow: Mir.
Treyster M. (2017). Bronzovaya matritsa, naydennaya v poyme r. Trubezh (ob ispolzovanii bronzovyih matrits s relefnyimi izobrazheniyami v Prichernomore v VI–IV vv. do n. e.) [The bronze matrix found in the bottom-land of the Trubizh river (on the use of the bronze matrices with relief images in the North Black Sea region)]. Arheologiya i davnya istoriya Ukrayiny, 2, 200–207.
Zhogol, L. (1978). Dekorativnoe iskusstvo v interere obschestvennyih zdaniy [Decorative art in the interior of public buildings]. Kyiv: Budivelnyk.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.