Художньо-естетичні проекції культурницької діяльності Ігоря Белзи
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(2).2021.247994Ключові слова:
Ігор Белза, Борис Лятошинський, мистецтвознавство, культура, місія, комунікаціяАнотація
Розглянуто основні вектори мистецтвознавчої та культуротворчої діяльності учня Бориса Лятошинського — Ігоря Белзи, проаналізовано значення його професійної і культурницької місії в полі радянської та європейської культур. Масштабна особистість І. Белзи вирізняється універсальністю і позначена високими здобутками у різних галузях культури та мистецтва, активною комунікацією з діячами європейської мистецької еліти (особливо Польщі та Чехії), важливою роллю у пропагуванні музичного спадку Б. Лятошинського на теренах не тільки радянської держави, а й країн Європи. Визначено окремі ознаки спільності професійно-композиторських засад вчителя й учня, що формує цілісне уявлення про І. Белзу — видатного представника школи Бориса Лятошинського.
Посилання
Belza, I. (1955). Iz istorii russko-polskih muzyikalnyih svyazey [From the history of Russian–Polish musical links]. Moscow: Muzgiz.
Belza, I. (1985). Istoricheskie sudbyi romantizma i muzyika: ocherki [Historical fates of Romanticism and music: Outlines]. Moscow: Muzyka.
Belza, I. (1954). Istoriya polskoy muzyikalnoy kultury [The history of Polish musical culture]. Vol. 1. Moscow: Gosudarstvennoe muzyikalnoe izdatelstvo.
Belza, I. (1973). Istoriya cheshskoy muzyikalnoy kulturyi. V 3 t. [The history of Czech musical culture], vol. 2. Moskva: Nauka.
Belza, I. (1979). O muzyikantah XX veka: izbr. ocherki [On the musicians of the twentieth century]. Moscow: Sov. kompozitor.
Belza, I. (1963). O slavyanskoy muzyike: izbrannyie raboty [On the Slavic music: Selected works]. Moscow: Sovetskiy kompozitor.
Beregova, O. (2016). B. Lyatoshynskyj ta I. Belza v Kyyivskij konservatoriyi na pochatku 1920-x rokiv [B. Lyatoshynsky and Igor Belza in the Kyiv Conservatory in the early 1920s]. I Mystecztvo ta zhyttya: zbirnyk naukovyx prac. Kyiv: Instytut kulturologiyi NAM Ukrayiny.
Beregova, O. (2006). I. F. Belza: komunikacijni xarakterystyky osobystosti i tvorchosti [Igor Belza: Communicative characteristics of personality and creativity]. Naukovyj visnyk NMAU im. P. I. Chajkovskogo, 55, 15–27.
Gomon, T. (2017). Rannij period tvorchosti Borysa Lyatoshynskogo: naukova rekonstrukciya za materialamy nevidomyx i malovidomyx dzherel 1910-x rokiv [Early period of Borys Liatoshynsky’s creativity: Reconstruction based on the materials of unknown and little-known sources of the 1910s]. [Candidate Dissertation, Tchaikovsky National Musical Academy of Ukraine, Kyiv, Ukraine].
Lyst I. Belzy do B. Lyatoshynskogo (1944). Arkhiv memorialnogo kabinetu-muzeyu B. M. Lyatoshynskogo.
Lyst I. Belzy do B. Lyatoshynskogo (1950, April 21). Arkhiv memorialnogo kabinetu-muzeyu B. M. Lyatoshynskogo. 4 ark.
Lyst I. Belzy do B. Lyatoshynskogo (1951, November 23). Arkhiv memorialnogo kabinetu-muzeyu B. M. Lyatoshynskogo. 4 ark.
Lyst I. Belzy do B. Lyatoshynskogo (1957, August, 31). Arkhiv memorialnogo kabinetu-muzeyu B. M. Lyatoshynskogo. 4 ark.
Lyst I. Belzy do B. Lyatoshynskogo. (1962, March 7). Arkhiv memorialnogo kabinetu-muzeyu B. M. Lyatoshynskogo. 3 ark.
Lyst A. Shvalbe do B. Lyatoshynskogo (1960, August 5). Arkhiv memorialnogo kabinetu-muzeyu B. M. Lyatoshynskogo. 1 ark.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.