Експертиза та проблеми атрибуції «Несіння хреста» із колекції Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(2).2021.247971Ключові слова:
експертиза живопису, атрибуція, техніко-технологічна експертизаАнотація
У статті подано детальний звіт за результатами техніко-технологічних експертиз картини «Несіння хреста» із колекції Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького, а саме: мікрохімічного аналізу, стратиграфії, інфрачервоної рефлектографії, рентгенографії та макрозйомки. Досліджено основні техніко-технологічні характеристики твору, такі як: будова живописного шару, матеріали та пігменти живопису, їхній хімічний склад, мікрофактура, особливості підготовчого рисунку тощо. Також у контексті викладеного матеріалу звернено увагу на зовнішні характеристики та стилістичні особливості досліджуваної картини. Отримані результати експертиз, їхній аналіз та порівняння з наявними релевантними зразками застосовано у контексті вирішення проблемних питань, пов’язаних з атрибуцією твору. Запропоновано та обґрунтовано гіпотези щодо походження твору, його датування й авторства.
Посилання
Grenberg, Yu. (2004). I. Ot fayumskogo portreta do postimpressionizma: Istoriya tehnologii stankovoy zhivopisi [From Fayum portrait to the Postimepressionism: The history of easel painting technique]. Moscow: Iskusstvo. Part 1.
Vozvraschenie svyatogo Luki. Zapadnoevropeyskaya zhivopis XVI–XVIII vekov iz muzeev Ukrainyi. Katalog vyistavki [Return of St. Luke. Western European Fina Art of the 16th–18th centuries in the museums Ukraine. Exhibition catalog]. Moscow: Sknarus, 2012.
Kosolapov, A. I. (2010). Estestvennonauchnyie metodyi v ekspertize proizvedeniy iskusstva [Methods of natural science in the expert evaluation of the works of art]. Saint Petersburg: Gos. Ermitazh.
Museum card Zh-751. Fond Lvivskoi natsionalnoi halerei mystetstv imeni Borysa Voznytskoho [Collection of the Borys Voznytsky Lviv National Art Gallery]. Chapter “Nimetske mystetstvo”. Ark. 1, 2, 3.
Libman, M. (Ed.) (1972). Nemetskaya zhivopis v muzeyah Sovetskogo Soyuza [German fine art in the museums of the Soviet Union]. Leningrad: Avrora.
Abschnitt, V. (1927). Martin Schongauer und seine Schule. In Lehrs M. (Ed.) Geschichte und Kritischer Katalog des deutschen, niederländischen und französischen Kupferstichs im XV. Jahrh. Bd VI. (pp. 146–177). Wien: Gesellschaft für vervielfältigende Kunst.
Baum, J. (1911). Ulmer Kunst, im Auftrage des Ulmer Lehrervereins. Stuttgart; Leipzig: Deutsche Verlags-Anstalt, XXXII, 96.
Bildindex. (n. d.). Der Kunst und Architektur. Ludwig Schongauer https://www.bildindex.de/ete?action=queryupdate&desc= Ludwig%20Schongauer&index=obj-all
Deutsche digitale bibliothek. Marienaltar — Zwei Szenen aus der Leidensgeschichte Christi. https://www.deutsche-digitale-bibliothek. de/item/KBT7ROGU3HNEOU56YHY6FW5WY5U3J3JQ
Google Arts and Culture (n. d.). The Wings of the Wurzach Altar Hans Multscher1437. https://artsandculture.google.com/asset/KQEEEDUSLjn6pA
Haack, Fr. (1905). Hans Schüchlin der Schöpfer des Tiefenbronner Hochaltars. Studien zur Deutschen Kunstgeschichte. Strassburg, Hft. 62.
Habenicht, G. (1999). Die ungefaßten Altarwerke des ausgehenden Mittelalters und der Dürerzeit. [Göttingen, Univ., Diss].
Metropolitan museum (n. d.). Christ before Pilate; The Resurrection. https://www.metmuseum.org/art/collection/search/437639?search-Field=All&sortBy=Relevance&ft=ludwig+schongauer& amp;offset=0&rpp=20&pos=1
Musée Unterlinden (n. d.). Retable de la Passion du Christ: La Résurrection. https://www.musee-unterlinden.com/oeuvres/retable-de-la-passion-du-christ-la-resurrection/
Reichwaid, H. (1991). Die Restaurierung der Monumentalgemälde von Martin Schongauer im St.-Stephanus-Münster zu Breisach. Denkmalpflege in Baden-Württemberg, 20(4), 144–157.
The British Museum (n. d.). Drawing. Museum number SL,5214.174. https://www.britishmuseum.org/collection/object/P_SL-5214-174#page-top
Waldner, E. (1899). Urkundliches über Colmarer Maler des 15. Jahrhunderts. Zeitschrift für die Geschichte des Oberrheins, 53 (NF 14), 66–77.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Руслан Лубинський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.