Равлик у тетраедрі: об'єкт дослідження – мистецтвознавство
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235572Ключові слова:
мистецтвознавство, виробництво мистецтва, прагматичний факт, культурний факт, занурення, віраАнотація
Завдання пропонованої розвідки— виявити виклики, що постали перед мистецтвознавством упродовж останніх десятиліть. Не розв’язати проблеми, а лише сформулювати, щоб привернути увагу мистецтвознавства до власних проблем— з точки зору його мети ізавдань, а також природи фактів, якими оперує і які створює ця культурна практика. Аналіз здійснено з опорою на ідеї Л. Вітгенштайна, Р. Докінза, А. Месуді М. Карєєва і принципів дійового аналізу. Питання, на які автор намагався знайти відповідь, — це питання про смисли сьогоднішньої культури, про місце в ній мистецтвознавства, про роль мистецтвознавства у виробництві мистецтва, про стратегії мистецтвознавства та їхній зв’язок із особливою природою наукового факту у цій сфері.
Посилання
Aleksandrovskiy I. (1900). Teatralnyie zametki. Kievlyanin, 321, 3.
Berneys E. (2021). Kristallizatsiya obschestvennogo mneniya. SanktPeterburg. 208 s.
Berneys E. (2010). Propaganda. Moskva. 176 s.
V. Stary`j [Koroliv Vasy`l`]. (1909). Narodny`j dim t-va Gramotnosty`. Truppa M.K. Sadovs`kogo. Rada, 270, 5.
Vanchenko K. (1928). Spogady` ukrayins`kogo ly`cediya. Chervony`j shlyax, 7, 213–231.
Vitgenshtajn L. (1995). Tractatus Logiko-Philosophicus. Filosofs`ki doslidzhennya. Ky`yiv: Osnovy`. 311 s.
D’Oratsio K. (2020). Istoriya iskusstva v shesti emotsiyah. Moskva: Eksmo. 352 s.
Dodonov B. (1978). Emotsiya kak tsennost`. Moskva: Politizdat. 272 s.
Ivanchenko M. (1906). Teatr «Solovczov». Rada, 42, 3.
Kareev N.I. (1913). Vvedenie v izuchenie sotsiologii. Sankt-Peterburg: Tip. M.M. Stasyulevicha. 422 s.
Kareev N.I. (2010). Obschie osnovyi sotsiologii. Moskva: Knizhnyiy dom «LIBROKOM». 248 s.
Klekovkin O. (2008). Rozshheplennya istoriyi. Naukovy`j visny`k Ky`yivs`kogo Nacional`nogo universy`tetu teatru, kino i telebachennya im. I.K. Karpenka-Karogo, 2–3. 10–25.
Klekovkin O. (2018). Istoriya my`stecztva yak mifotvorchist`. My`stecztvoznavstvo Ukrayiny`, 18, 77–85.
Klekovkin O. (2018). Podiya v istoriyi my`stecztva: vy`robny`cztvo statusu. Suchasne my`stecztvo, 14, 214–226.
Klekovkin O. (2020). Teatral`na kul`tura Ukrayiny`: Scenariyi. Roli. Statusy`. Ky`yiv: Art Ekonomi. 232 s.
Kropyvnyc’kyj M.L. (1960). Lyst do M.M. Arkasa. 21.02.1899. Kropyvnyc’kyj M. Tvory: U 6 t. Kyjiv: Deržlitvydav URSR. №6. S. 476.
Lesya Ukrayinka. (1894). Zhal`. Zorya, 15, 265–270.
Meyerhold Vs. — B.V. Asafevu. (1928). Meyerhold Vs. Perepiska: 1896–1939. Moskva: Iskusstvo, 1976. S. 282.
Meyerhold Vs. (1913). O teatre. Sankt-Peterburg: Prosveschenie. 208 s.
Mesudi A. (2019). Kulturnaya evolyutsiya. Kak teoriya Darvina mozhet prolit svet na chelovecheskuyu kulturu i ob'edinit sotsialnyie nauki. Moskva: Izdatelskiy dom «Delo», RANHiGS. 384 s.
Nečuj-Levyc’kyj I. S. (1968). Marija Zan’kovec’ka, ukrajins’ka artystka. Nečuj-Levyc’kyj I. S. Zibrannja tvoriv: U 10 t. Kyjiv: Naukova dumka. Т. 10. 148–160.
Perekvalifikaciya estradny`kiv v Odesi. (1930). My`stecz`ka try`buna, 7, 8.
Marko Portny`j. (1925). Za my`stecztvo. Proletars`ka pravda, 145, 5.
Rulin P.I. (1926). Arty`sty`chny`jshlyax M. K. Zan`kovecz`koyi. Chervony`j shlyax, 3, 164–183.
Saksagans`ky`j P.K. (1932) Teatr i zhy`ttya: Memuary`. [Xarkiv; Poltava]: Rux. 192 s.
Svij. (1930). Pro perekvalifikaciyu ta pro perekvalifikatoriv. My`stecz`ka try`buna, 17, 12.
Stary`cz`ka-Chernyaxivs`ka L. (1907). Dvadcyat` p'yat` rokiv ukrayins`kogo teatru (Spogady` ta dumky`). Zakinchennya. Ukrayina, 11–12, 281–346.
Staryc’kyj M.P. (1989). Talan. Staryc’kyj M. P. Tvory: u 6 t. Kyjiv: Dnipro. T. 3. 443–522.
Teatr «Gramotnosty`». (1908). Rada, 216, 5.
Teatr i muzy`ka. (1908). Rada, 166, 3.
Turkel`taub I. (1925). Gastroli Klary` Yung: «M-lle Pipsi» [opereta «Goplya» B. Yungvicza]. Visti VUCzVK, 209, 3.
Turkel`taub I. (1924). Kry`za teatru, Literatura, nauka, my`stecztvo, 26, 1.
Franko I.Ya. (1910). Nary`s istoriyi ukrayins`ko-rus`koyi literatury` do 1890 r. L`viv: Ukrayins`ko-rus`ka vy`davny`cha spilka. 444 s.
Xronika. (1926). Nove my`stecztvo, 27, 18.
Litera [Paxarevs`ky`j Leonid]. (1910). Teatr «Solovczov». «Grafy`nya Yuliya» ta «Afy`nyanka Ly`zy`strata». Rada, 7, 4.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Олександр Клековкін
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.