Онтологічні підстави концептуалізації артінституцій
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235252Ключові слова:
артінституції, музей, виставковий простір, бієнале, сучасне мистецтво, кураторАнотація
Розглянуто етапи становлення та головні причини трансформацій наявної сьогодні системи артінституцій. Наведено їїхарактеристики, релевантні для Європи наприкінці XVIІI століття, які вже у другій половині XIX століття стають властивими більшості країн світу, адже глобалізаційні процеси останніх ста років є одними зголовних чинників швидких змін у суспільстві, включно з мистецькою сферою. Простежено роль економічних змін у світі, пов’язаних з орієнтацією суспільства на споживання, зі зростанням значення артринку, комерціалізацією культури загалом, із появою нових технологій та змінами у ставленні до сучасного мистецтва. Проаналізовано причини зміщення акцентів та переосмислення ролі художника, куратора іглядача у сучасних умовах існування артінституцій. Розглянуто умови оновлення існуючих та появи нових форм репрезентації мистецтва, а також розширення поняття самого твору мистецтва, різницю в розумінні його цінності зісторичної та комерційної точок зору, які не завжди збігаються.
Посилання
German, E. (2016). Curatorska praktyka vsuchasnomu my`stecztvi. Svitovyj dosvid ta ukrayinskyj kontekst [Curatorial practice in contemporary art. World experience and Ukrainian context]. [Doctoral dissertation, Kyiv National Academy of Fine Art and Architecture].
Buren, D. (2009). Funktsii muzeya [The Function of the Museum] / Khudozhestvennyiy zhurnal, 73-74. http://moscowartmagazine.com/issue/20/article/292
Groys, B. (2015). O novom [On the New]. Ad Marginem Press.
Groys, B. (2018). V potoke [In the flow]. Trans. A. Fomenko. Ad Marginem Press.
Groys, B. (2017). Publichnoe prostranstvo: ot pustotyi k paradoksu [Public space: from emptiness to paradox]. Strelka Press.
Groys, B. (2009). Kurator kak ikonoborets [The Curator as Iconoclast] / Khudozhestvennyiy zhurnal, 73–74. http://xz.gif.ru/numbers/73-74/kurator-ikonoborec
Lozhkina, A. (2019). Permanentna revolyuciya. My`stecztvo Ukrayiny XX — pochatku XXI stolittya [Permanent Revolution: Art in Ukraine, the 20th to the Early 21st Century]. ArtHuss.
O’Doherty, B. (2015). Vnutri belogo kuba [White Cube. The Ideology of the Gallery Space]. Ad Marginem Press.
Smith, T. (2015). Osmyislyaya sovremennoe kuratorstvo [Thinking Contemporary Curating]. Ad Marginem Press.
Bennett, T. (1995). The Birth of the Museum: History, Theory, Politics. Routledge.
Greenberg, R. (1994). The exhibited redistributed: a case for reassessing space. Routledge.
Groys, B. (2008). Art Power. The MIT Press. https://cloudflare-ipfs.com/ipfs/bafykbzaceay2c2iiyrnbll5ec3qyhellgutsmz46nvkwjvirjhhdbwrfffjfo?filename=Boris%20Groys%20-%20Art%20Power%20%282008%29.pdf
Martinez, R. (2001). Interview. In Carolee Thea, ed., Foci: Interviews with 10 International Curators (p. 79). ApexArt Curatorial Program.
Richter, D. (2010). A Brief Outline of the History of Exhibition Making. In On Curating, 6, 28–37. https://www.academia.edu/3438668/A_Brief_Outline_of_the_History_of_Exhibition_Making
Wroblewski, F. (2013) The art without Art. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego MCCCXXX. Prace Etnograficzne, tom 41, z. 2, 113–119. https://www.ejournals.eu/Prace-Etnograficzne/Tom-41-2013/41-2-2013/art/487/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Анна Луговська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.