Роль арт-девелопера у розвитку сучасних мистецьких практик
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235216Ключові слова:
куратор, арт-девелопер, арт резиденція «Карбон», експеримент, проєкт, мистецтво нових медіаАнотація
Наповнення просторів занедбаних промислових територій новим змістом є актуальною проблемою сьогодення. Успішний редевелопмент постіндустріальних локацій, придатних для розгортання новітніх мистецьких практик, можливий за мультивекторної практики діяча нового типу — арт-девелопера, поняття якого вводиться до наукового обігу. Діяльність арт-девелопера розглядається як особливе мистецтво мікшування і виконання низки функцій, притаманних, зокрема, куратору, арт менеджеру й девелоперу. На прикладі авторського експериментального проєкту арт-резиденції «Карбон» (Київ) проаналізовано основний зміст роботи арт-девелопера, яка розгортається у проєктному підході і складається з трьох основних стадій: концепція — проєкт — реалізація. Викладено мистецькі напрацювання у різних творчих форматах, апробованих в артрезиденції «Карбон».
Посилання
Vlasenko, Ye. 2016. Novi publichni prostory: Postindustrialnyi poriadok proty mystetskoho khaosu [New public spaces: Post-industrial order against the chaos of art]. In Nezadovolennia publichnymy prostoramy. Urbanistychni studii 3 (pp. 254–263). Vsesvit.
Annuntsiata, S., Kaser, U., Makarenko, A. Tvorennia maibutnoho Kyieva razom. Mizhnarodnyi urbanistychnyi vorkshop «Frunze, 35—pereosmysliuiemo promzonu». In Misto y onovlennia. Urbanistychni studii 3 (pp. 218–235). FOP Moskalenko O.M.
Kryvokhyzhyna, M. & Neshevets, N. (2013). Mistse, de tryvaiut innovatsii. Mizhnarodnyi vorkshop “Frunze, 35” [Place where innovations go on. Frunze, 35 international workshop]. In Misto y onovlennia. Urbanistychni studii 3 (pp. 236–258). FOP Moskalenko O.M.
Chepelyk, O. (2015). HOHOLFEST — zmistovna reabilitatsiia VDNH [Gogolfest as a rehabilitation of the aim of the VDNKh].
Suchasni problemy doslidzhennia, restavratsii ta zberezhennia kulturnoi spadshchyny: zb. nauk. pr., 11, 345–364.
Chepelyk, O. (2017). HOHOLFEST na Art-zavodi “Platforma” [Gogolfest at the Platforma art-factory]. Suchasni problemy doslidzhennia, restavratsii ta zberezhennia kulturnoi spadshchyny: zb. nauk. pr., 12–13, 284–298.
Yefimova, A. (2012). Transformatsii khudozhnikh praktyk v urbanistychnykh prostorakh kintsia XX — pochatku XXI st.: vid tradytsiinykh form do aktualnykh modelei [Transformation of the art practices in the urban spaces of the late 20th and early 21st centuries]. Visnyk Lvivskoi natsionalnoi akademii mystetstv, 23, 214–227.
Herman, Ye. (2016). Kuratorska praktyka v suchasnomu mystetstvi. Svitovyi dosvid ta ukrainskyi kontekst [Curatorial practice in contemporary art. Global experience and Ukrainian context]. [Candidate of art studies dissertation abstract, National Academy of Fine Arts and Architecture, Kyiv].
Platform. Beta version (n. d.). https://simmer.io/@alex154/carbonwebgl
Carbon webpage guide. (n. d.). https://youtu.be/oXm2rqMvMQE
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Наталія Кондель-Пермінова, Олександра Халепа
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.