Іконостаси в Галичині: історія та художні особливості y становленні дизайну
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(1).2021.235127Ключові слова:
іконостас, сакральне різьблення, традиційне народне мистецтво, історичні стилі, становлення дизайну, національна культураАнотація
Значення сакрального мистецтва у духовній культурі українського народу, особливості становлення дизайну іконостасі є практично недослідженим. Метою дослідження є комплексний концептуальний аналіз історії та художніх особливостей становлення дизайну іконостасів Галичини, значення сакрального мистецтва як явища національної культури. Об’єктом дослідження є сакральна культура України, а предметом — становлення дизайну іконостасів в Галичині у ХІХ — першій половині ХХ століть. Для розв’язання поставлених завдань використано такі методи: порівняльно-історичний, мистецтвознавчого аналізу, культурологічний та ін. Введено в науковий обіг низку іконостасів, вивчено особливості їхнього дизайну. Перспективи подальших досліджень полягають у розширені кількості обстежених іконостасів, поглибленому вивченні символіки різьбленого декору, її значення у сакральній культурі українців.
Посилання
Hrushevskyi M. (1990). Iliustrovana istoriia Ukrainy. Repryntne vidtvorennia vydannia 1913 roku [llustrated history of Ukraine]. (n. p.).
Doroshenko, D. (1991). Narys istorii Ukrainy [Essay on the history of Ukraine: in 2 volumes]. Hlobus.
Drahan, M. (1970). Ukrainska dekoratyvna rizba XVI–XVIII st. [Ukrainian decorative carving in the ХVІ and ХVІІІ centuries]. Naukova dumka.
Drahan, M. (1937). Ukrainski derevliani tserkvy: u 2 tomakh [Ukrainian wooden churches: In 2 volumes]. Zbirky Natsionalnaho muzeiu u Lvovi.
Kubiiovych, V. (ed). (1993–2003). Entsyklopediia ukrainoznavstva: v 11 tomakh [Encyclopaedia of ukrainoznavstvo: In 11 volumes. NTSh, perevydannia v Ukraini.
Krypiakevych, I. (1990). Istoriia Ukrainy [History of Ukraine]. Svit.
Noha, О. (1999). Ukrainskyi styl vtserkovnomu mystetstvi Halychyny kintsia XIX–pochatku XX stolit [Ukrainian style in the church art of Galicia at the end of the 19th and early 20th centuries]. Ukrainski tekhnolohii.
Odrekhivskyi, R. (2018) Ukrainske natsionalne vidrodzhennia ta rozvytok mystetstva rizblennia v Halychyni: kinets XIX— pochatok XX st. [Ukrainian national revival and development of the art of carving in Galicia: the end of the 19th and the beginning of the 20th century]. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 2, 239–243.
Slobodian, V. (1998). Tserkvy Ukrainy. Peremyska Yeparkhiia [Churches of Ukraine. Peremysl Diocese]. (n. p.).
Subtelnyi, O. (1991). Ukraina: istoriia [Ukraine: history]. Lybid.
Tyshchenko, O. (1992). Istoriia dekoratyvno-prykladnoho mystetstva Ukrainy XIII–XVIII s. [History of decorative and applied art of Ukraine in 13th–18th centuries]. Lybid.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Роман Одрехівський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.