Пейзажне втілення природних особливостей чорноморського степу
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217804Анотація
У статті розглянуто проблему формування індивідуального стилю художників півдня України у контексті одеської пейзажної традиції. Досліджено своєрідність пейзажного середовища півдня України, особливості мистецької традиції як передумови формування творчої особистості. Виявлено і досліджено мотиви і образи пейзажу: «міський краєвид», «міфологічний пейзаж», «пластичний мотив», «образ міста». Розглянуто імпровізаційний характер творчого процесу. Художній аналіз показує вплив природного середовища, місцевої художньої традиції, літературних та фольклорних джерел на масштабну стилізацію у сучасному живописі. Проведено стилістичний аналіз арсеналу художніх засобів одеських мистців. Проаналізовано структури, засновані на «силових лініях» і ритмах мистецької спадщини зламу ХІХ–ХХ століть. Показаний взаємозв’язок творчості сучасних майстрів зі світовою мистецькою спадщиною. Зроблено висновок, що поетичний зміст творів можна охарактеризувати як романтизм, а форму — як полістилізм.
Посилання
Afanasiev, V.A. (1961) Tovarystvo pivdennorosiiskykh khudozhnykiv. Kyiv: Derzhvydav obrazotvorchoho mystetstva i muzychnoi literatury URSR.
Basanets, T. (2009) ‘Limitarni zony v obrazotvorenni Odesy’ in Odesa. Mystetska mapa Ukrainy. Kyiv: Yuvelir-pres.
Dekermendzhi, N. (2005) ‘Storinkamy istorii’, Ukrainska Akademiia mystetstva. Doslidnytski ta naukovo-metodychni pratsi, 12, pp. 109–116.
Nosenko, A.Y. (2006a) Plener v zhyvopysi Odesy druhoi polovyny XX — pochatku XXI stolittia Ph.D. thesis. Kharkiv State Academy of Design and Arts.
Nosenko, A. (2006b) ‘Tvorchestvo V.N. Litvinenko v kontekste plenernoy zhivopisi odesskoy shkolyi i frantsuzskogo impressionizma’, Traditsiyi ta novatsiyi u vischiy arhitekturno-hudozhniy osviti: Zbirka nauk. prats, 1, 2, 3, pp. 53–58.
Tarasenko, A. (2014) Portalyi mifa: Izobrazitelnoe iskusstvo Odessyi vtoroy polovinyi XX — nachala XXI veka v prostranstve ‘bolshogo vremeni’: Ucheb. posob. Odesa: Ukrpol.
Tarasenko, A. and Tarasenko, O. (2013b) Stepovi caprichos: Volodymyr Kabachenko. Kyiv; Odesa: IPSM NAM Ukrainy.
Tarasenko, A. and Tarasenko, O. (2013a) ‘Metamorfozy stepovoho prostoru u tvorchosti Volodymyra Kabachenka’, Artaniia. Kn. 30–31(1–2), pp. 58–68.
Fedoruk, O. (2008) Peretyn znaku: Vybrani mystetstvoznavchi statti, vol. 3. Kyiv: IPSM NAM Ukrainy.
Interview with O.V. Voloshynov, 2 December 2015.
Interview with A. S. Havdzynsky, 6 March 2010.
Interview with Yu.M. Yehorov, 10 September 2006.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Володимир Кабаченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.