Типологія авторських правок І.С. Їжакевича в іконах церкви Покрови на Пріорці
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217802Анотація
За результатами проведеного реставраційно-мистецтвознавчого дослідження розглянуто особливості іконопису І. Їжакевича, що представлений періодом Другої світової війни (Покровський храм на Пріорці). За допомогою порівняльного аналізу ікон, які приписують І. Їжакевичу в храмі на Пріорці та в Макарівському храмі (Лук’янівка) сформульовано особливості праці мистця над іконами у воєнний період. Досліджено характерні риси авторської манери та техніки й технології, на основі яких авторські правки визначено як прикметну рису іконопису І. Їжакевича в Покровському храмі на Пріорці. Сформульовано риси пізнього періоду творчості мистця. З’ясовано особливості співпраці І.С. Їжакевича з його учнем Ф. З. Коновалюком. Методологічне значення роботи полягає в підтвердженні ефективності застосування комплексного реставраційного методу дослідження в умовах діючих храмів. Під комплексним дослідженням розуміємо поєднання натурних реставраційних обстежень із застосуванням макрофотофіксації та фотофіксації у різних зонах спектру та їхню взаємодію.
Посилання
Kocherezhko, N. (2010) Slavnyj majster kyyivskogo ikonopysu. Do 145-richchya vid dnya narodzhennya Ivana Yizhakevycha. Vidlunnya vikiv, 12, pp. 58–61.
Kovalevskaya, M. (1951) I. S. Izhakevich: Zasluzhennyiy deyatel iskusstv. Kyiv: Mystetstvo, 48 s.
Vladich, L. (1955) I. S. Izhakevich. Moscow: Sovetskiy hudozhnik.
Lashkul, Z. (1964) ‘Istorychna tematyka v tvorchosti I. S. Yizhakevycha. (Do 100-richchya z dnya narodzhennya)’, Ukrayinskyj istorychnyj zhurnal, 1, pp. 127–128.
Kasiyan, V. (1962) ‘Khudozhnyk-patriot. Pam’yati Ivana Sydorovycha Yizhakevycha [1864–1962]’ Mystecztvo, 1, pp. 34–35.
Shydenko, V. (2008) Vybrani praci z istoriyi Kyyevo-Pecherskoyi Lavry. Kyiv: NKPIKZ, Feniks.
Pitatyelyeva, O. (2019) ‘Tvorchist I. S. Yizhakevycha. Do pytannya zobrazhennya svyatyteliv u rozpysi Lavrskoyi Trapeznoyi’ in Cerkva-nauka-suspilstvo: pytannya vzayemodiyi: zb. materialiv XVII Mizhnarodnoyi naukovoyi konferenciyi. (m.Kyyiv, NKPIKZ, 28 travnya — 1 chervnya 2019 r.). Kyiv: NKPIKZ.
Gunko, O. (2012) Ivan Yizhakevych malyuvav svyatyx zi svoyix ridnyx ta odnoselciv [online]. Available at: http://gazeta.ua/articles/history-newspaper/_ivan-izhakevich-malyuvavsvyatih-zi-svoyih-ridnih-ta-odnoselciv/418853 (Accessed: 27 July 2020).
Marchenko, A. (2015) ‘Issledovaniya i atributsiya ikonyi «Sobor 12 Apostolov» na mednoy osnove nachala ХХ veka iz Trapeznoy tserkvi Kievo-Pecherskoy Lavry’ in Ekspertiza i atributsiya proizvedeniy izobrazitelnogo i dekorativno-prikladnogo iskusstva: zb. materialov ХVIII nauchnoy konferentsii. Moscow: Izd. Ob-niya Magnum Ars, pp. 246–251.
Pilipchuk, K. et al. (2016) Pokrovskaya tserkov na Priorke (k 110-letiyu so dnya osnovaniya). Istoricheskiy ocherk. Kyiv: Izd. otdel Ukr. Pravoslavnoy Tserkvi.
Dundyak, I.M. (2019) Ukrayinske cerkovne malyarstvo drugoyi polovyny XX — pochatku XXI stolit. Ph. D. thesis. Vasyl Stefanyk Precarpathian National University.
Natsionalna biblioteka Ukrayini im. Vernadskogo, Institut rukopisu. F. 269. D. 844.
Czuryka, L. (2012) Yizhakevych-Konovalyuk: istoriya lavrskogo tandemu. Kyyiv: AVIAZ.
Nacionalna biblioteka Ukrayiny im. Vernadskogo, Instytut rukopysu. F. 269. D. 233–292.
Archive CzDAMLM. F. 58. Ops. 1. Spr. 36
Archive CzDAMLM. F. 58. KV-64.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Агнета Шашкова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.