Композиторська індивідуальність як об’єкт наукового дослідження (наративні стратегії мистецтвознавчого дискурсу)
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217743Анотація
З позицій наратології вивчено принципи організації мистецтвознавчих дискурсів, які виникають навколо творчої постаті митця. Наративний дискурс («оповідь») має певну конфігурацію позицій суб’єкта, об’єкта і адресата. Принцип взаємодії цих компонентів у «комунікативній події» обумовлений наративною стратегією. Зауважено, що на сучасному етапі у жанрі творчої біографії реалізуються дві різні сюжетно-оповідальні стратегії, які визначають «лінію комунікації» (тобто «конфігурацію суб’єкта, об’єкта і адресата», за М. Бахтіним). Одна стратегія базується на репрезентації досягнень митця, друга — на виявленні процесу його ідентифікації. «Наративна програма» у другому випадку ґрунтується на етапах актуалізації, «нарощування» самобутності, яка реалізується у творчості на рівнях «школи», «комплексу генерації», «Ego-рефлексії», «поля ілюзії», «міфотворчості».
Посилання
Annenskij, I. (1979) Estetika “Mertvich dush” i jejo nasledije. Moscow: Nauka [online]. Available at: http://az.lib.ru/a/annenskij_i_f/text_0380.shtml (Accessed: 10 July 2020).
Bakhtin, M. (1975) Voprosy literatury I estetiki. Moscow: Khudozhestvennaya literatura.
Brian Ferneyhough: ‘Vosmojzno, epoch covremennoj musiki zakonchilas’ (2017) [online]. Available at: https://www.classicalmusicnews.ru/interview/epoha-sovremennoy-muzyiki-zakonchilas/(Accessed: 10 July 2020).
Brokmejer, J. and Harre, R. (2000) ‘Narrativе: problem і obeschanija odnoj alternativnij paradigma’, Voprosy filosofiji, 3, p. 29.
Greimas, A.J. (1996) ‘Rasmyshlenija ob schéma actantiel’, Vestnik Moskovskogo universiteta, 1 [online]. Available at: http://tiei.ru/wp-content/uploads/Razmyishleniya-ob-aktantnyih-modelyah.pdf (Accessed: 10 July 2020).
Van Dijk, T.A. (1989) Jazyk. Posnanije. Kommunikazija. Moscow: LENAND.
Kundera, M. (2006) Les testaments trahis. Saint-Petersburg: Azbuka-klassika
Cuddon, J. (ed.) (1998) The Penguin Dictionary of Literary Terms And Literary Theory, revised by E. Preston. London: Penguin Books.
Ricœur, P. (2000) Vremja i rasskaz, vol. 2. Moscow; Saint-Petersburg: Universitetskaya kniga.
Jarocinski, S. (1978) Debussy, impressionnisme, Symbolisme. Moscow: Progress.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ірина Драч
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.