Історико-типологічні принципи хорового письма в українській музиці
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16(2).2020.217739Анотація
Розглянуто історико-типологічні принципи хорового письма з точки зору національної традиції. Встановлено, що українське музикознавство, досліджуючи історію хорової музики початку ІХ–ХХ століть, репрезентує багатошарову структуру хорового письма. Обґрунтовано історико-культурну динаміку хорового письма, яка характеризується новітніми тенденціями і визначними надбаннями. З᾽ясовано вплив суспільно-історичних (національно-визвольний рух) та ідейно-художніх умов на розвиток хорового письма. У контексті пропонованого дослідження хорове письмо розглянуто як історичний критерій становлення хорового мистецтва в його традиційно усталених закономірностях. Узвичаєні жанрово-стильові принципи хорового
мистецтва дали змогу простежити історичні становлення типологічних форм. Визначено, що хорове письмо на сучасному етапі є доповненням на рівні усталених поліфонічних принципів хорового письма та їхньої трансформації.
Посилання
Vladyishevskaya, T. (2006) Muzyikalnaya kultura Drevney Rusi. Moscow: Znak.
Gardner, I. (1998) Bogosluzhebnoe penie russkoy pravoslavnoy tserkvi, vol. 1. Moscow: Mosk. duhovn. akademiya.
Herasymova-Persydska, N. (1978) Khorovyi kontsert na Ukraini v XVII–XVIII st. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Ivanytskyi, A. (2004) Ukrainskyi muzychnyi folklor. Vinnytsia: Nova knyha.
Ivanov, V. (2008) Davnoruska znakova spivocha mova: znakova symvolika davnoruskogo cerkovnogo spivu. Mykolayiv: Shamrai.
Kornii, L. (1996) Istoriia ukrainskoi muzyky. Vid naidavnishykh chasiv do ser. XVIII st., vol. 1. Kyiv; Kharkiv; New York: Vydavnytstvo M.P. Kotsю
Martynov, V. (1994) Istoriya bogosluzhebnogo peniya: uchebnoe posobie. Moscow: RIO Federalnyih arhivov; Russkie ogniю
Metallov, V. (1899) Azbuka kryukovago peniya. Moscow: Sinodalnaya tipografiya.
Metallov, V. (1889) Osmoglasie znamennogo raspeva. Moscow: Sinodalnaya tipografiya.
Oliinyk, T. (2001) Khorovyi kontsert druhoi polovyny XVIII stolittia (M. Berezovskyi, D. Bortnianskyi, A. Vedel). Kharkiv: Prosvita.
Piaskovskyi, I. (2012) Polifoniya v ukrayinskii muzytsi: navchalnyi posibnyk. Kyiv: NMAU im. P.I. Chaikovskoho.
Razumovskiy, D. (1867) Tserkovnoe penie v Rossii, vol. 1. Moscow: Ris.
Shreier-Tkachenko, O. (1980) Istoriya ukrainskoi muzyky, vol. 1. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Yasinovskyi, Yu. (2001) ‘Irmoloi ta irmoloinyi spiv’ in Istoriia ukrainskoi kultury. Upiaty tomakh, vol. 2. Ukrainska kultura XIII— pershoi polovyny XVIIstolit. Kyiv: Naukova dumka [online]. Available at: http://studfile.net/preview/5722253/page:62/ (Accessed: 10 July 2020).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олена Заверуха
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.