Трансформація китайських мотивів у творчості Франсуа Буше та в європейській архітектурі
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205258Ключові слова:
китайські традиції, європейська архітектура, трансформація, живопис, шинуазріАнотація
Проаналізовано впливи традиційної китайської архітектури і мистецтва на європейську архітектуру і мистецтво XVIII — початку XX століття. Це захоплення виявилось настільки масовим, що утворило окремий стильовий напрям — шинуазрі, і проявилося насамперед у закупівлі китайського порцелянового посуду, ваз, ширм, аксесуарів, шовкових тканин. Згодом китайську тему підхопили літератори і художники стилю рококо, тому стиль шинуазрі часто характеризують течією рококо. Найхарактернішим прикладом є творчість французького художника Франсуа Буше, картини якого виражали образ Китаю для європейців. В архітектурі ці прояви втілилися у паркових спорудах «в орієнтальному стилі». Популярність китайських традицій тривала до другої половини ХІХ століття, коли Європа захопилась традиціями Японії. Втім, відголоски шинуазрі існували паралельно
Посилання
Belova E.Yu. (sost.). Mir kitayskoy kulturyi: bibliograficheskiy ukazatel. Vladivostok: PGPB im. A.M. Gorkogo, 2007. 97 s.
Vesch v yaponskoy kulture / Sost. N. Anarina, E. Dyakova. Moskva: Vost. lit., 2003. 262 s.
Vlasov V. Shinuazri. Novyiy entsiklopedicheskiy slovar izobrazitelnogo iskusstva: V 10 t. Sankt-Peterburg: Azbuka-Klassika, 2010. T.H. S. 564–567.
Zharkova T., Kanaeva L., Sulimova S., Hodasevich G. Tsarskoe selo. Sankt-Peterburg, 1999. 256 s.
Kogan D. Drevniy Kitay (entsiklopediya) / per. s angl. R. Kogan. Moskva: Mir knigi, 2007. 44 s.
Kolpakova O.V. Drevniy Kitay. Moskva: Belyiy gorod, 2006. 31 s.
Kolpakova O.V. Kitay. Moskva: Belyiy gorod, 2006.
Konrad N. Ocherk istorii i kulturyi srednevekovoy Yaponii. Moskva: Iskusstvo, 1980. 144 s.
Malinina E. Kultura Yaponii. Iskusstvo buddizma dzen: Ucheb. posobie dlya vuzov. Moskva: Yurayt, 2018. 260 s.
Nikolaeva N. S. Dekorativnoe iskusstvo Yaponii. Moskva: Iskusstvo, 1972. 174 s.
Nikolaeva N. S. Hudozhestvennaya kultura Yaponii HVI stoletiya. Moskva: Iskusstvo, 1986. 240 s.
Chinese pavilions. Text and photo’s by Qin Li. China Architecture and Building Press, 2019.
Ivashko Yu., Kuzmenko T., Li Shuan, Chang Peng. The influence of the natural environment on the transformation of architectural style. Landscape architecture. Scientific Journal of Latvia University of Agriculture. Vol. 15, No. 15, 2020. Рр.101–108. DOI: 10.22616/j.landarchart.2019.15.11
Orlenko М., Ivashko Yu. The Concept of Art and Works of Art in the Theory of Art and in the Restoration Industry. Art Inquiry. Vol. XXI (XXX). Pp.171–190. doi.org/10.26485/АІ/2019/21/12
Stabiński G. Why Do We Need the Term “Art”? Art Inquiry, volume XXI (XXX). Pp.19–35. doi.org/10.26485/АІ/2019/21/2
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Юлія Івашко, Чан Пен
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.