Зародження нових жанрових інваріантів у межах фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205252

Ключові слова:

фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики», жанр, камерна музика, сучасна музика, композитор

Анотація

Активний процес трансформації жанрів у музиці розпочався ще на початку ХХ століття. Зміни були пов’язані, передусім, зі спробами подолання традицій доби пізнього романтизму на всіх структурних рівнях твору. Розглянуто основні ознаки жанрового оновлення та визначено фактори, які мали вплив на процес жанрових модифікацій: новаторська інтерпретація традиційних жанрів; поєднання різних жанрів; включення до музичного твору елементів зінших видів мистецтва та залучення нових технологій. Доведено, що унікальний за форматом фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» сприяв процесу зародження нових жанрових інваріантів у творах сучасних українських композиторів. Завдяки спрямованості на взаємодію різних видів мистецтва та особливому формату з концептуально-драматургічною будовою, фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» стимулює зародження та розвиток сучасних форм мистецької комунікації та репрезентації творів.

Біографія автора

Асматі Чібалашвілі, ІПСМ НАМ України

кандидат мистецтвознавства, учений секретар

Посилання

Newsom C.A. Pairing Research Questions and Theories of Genre: A Case Study of the Hodayot // Dead Sea Discoveries. 2010. №17. P. 270–288.

Dva dni y dvi nochi novoi muzyky. Mizhnarodnyi festyval suchasnoho mystetstva (1995–2019). Albom do 25 richnytsi festyvaliu. Odesa: Asotsiatsiia «Nova muzyka», 2018. 480 s.

Vinogradova-Chernyaeva A.L. Zhanr sovremennoy simfonii v etimologicheskom rakurse // Izvestiya Samarskogo nauchnogo tsentra Rossiyskoy akademii nauk. 2009. 6 (8). C. 1642–1645.

Zaderatskiy V. Muzyikalnaya forma: V 2-h vyip. Moskva: Muzyika, 2008. Vyip. 2. 528 s., notyi.

Kirillina L.V. Lyuchano Berio // XX vek. Zarubezhnaya muzyika: ocherki i dokumentyi / [Pod red. M.G. Aranovskogo i A.A. Baevoy]. Moskva: Muzyika, 1995. Vyip. 2. S. 74–109.

Lobanova M. Muzyikalnyiy stil i zhanr. Istoriya i sovremennost. Moskva: Sovetskiy kompozitor, 1990. 312 s.

Nazaykinskiy E.V. Stil izhanr v muzyike: Ucheb. posobie dlya stud. vyissh. ucheb. zavedeniy. Moskva: VLADOS, 2003. 248 s., notyi.

Raaben L. Kamernaya instrumentalnaya muzyika // Muzyika HH veka: ocherki: v 2 ch. Moskva: Muzyika, 1980. Ch. 2. Kn. 4. S. 246–406.

Sohor A. Voprosyi sotsiologii i estetiki muzyiki. Stati i issledovaniya: V 3 vyip. Leningrad: Sov. kompozitor, 1981. Vyip. 2. 298 s.

Sohor A. Teoriya muzyikalnyih zhanrov: zadachi i perspektivyi // Teoreticheskie problemyi muzyikalnyih form i zhanrov: sb. statey. Moskva: Muzyika, 1971. 365 s.

Sohor A. Esteticheskaya priroda zhanra v muzyike. Moskva: Muzyika, 1968. 104 s.

Stepanenko N. Neostyivshie emotsii iz goroda na «O!» // Muz. Akademiya. 1998. # 2. S. 61.

Teoriya sovremennoy kompozitsii: Uchebnoe posobie. Moskva: Muzyika, 2007. 624 s., s not.

Tsukkerman V. Muzyikalnyie zhanryi i osnovyi muzyikalnyih form. Moskva: Muzyika, 1964. 160 s.

Shitikova G. Sonata XX veka v fokuse preobrazovaniy zhanrovoy sistemyi // Universitetskiy nauchnyiy zhurnal. Filologicheskie i istoricheskie nauki, arheologiya i iskusstvovedenie. 2018. # 42. S. 124–132. R. DOI: https://doi.org/10.25807/PBH.22225064.2018.42.124.132

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-11

Як цитувати

Чібалашвілі, А. (2020). Зародження нових жанрових інваріантів у межах фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики». Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (16(1), 137–142. https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205252

Номер

Розділ

Музичне мистецтво