Про ритмічну організацію каденцій у концертах для кларнету з оркестром
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205247Ключові слова:
ритміка, кларнет, концерти, каденції, європейський інструменталізм, імпровізаціяАнотація
Завдяки виробленню певного типу аналізу виражальних властивостей ритму у духовій музиці класичної доби та залученню матеріалів з історії та теорії духового мистецтва було розглянуто специфіку ритміки концертного репертуару для кларнета у жанрово-стильовій панорамі класичного періоду в контексті історичної послідовності становлення інструментального мистецтва. Було зроблено висновки про метроритмічні закономірності імпровізаційних форм у каденційних побудовах класичних кларнетових концертів. Було потверджено, що вироблення навичок імпровізування є необхідною формою саморозвитку кларнетиста.
Посилання
Alekseev A. Interpretatsiya muzyikalnyih proizvedeniy (na osnove analiza iskusstva vyidayuschihsya pianistov HH veka): Uchebnoe posobie. Moskva: GMPI im. Gnesina,1984. 92 s.
Berni Ch. Muzyikalnyie puteshestviya — dnevnik puteshestviy 1772 g. po Belgii, Avstrii, Chehii, Germanii i Gollandii / red. S. Ginzburg. Moskva: Muzyika, 1967. 290 s.
Vahromeev V.A. Mordent // Muzyikalnaya entsiklopediya. Moskva: Sov. Entsiklopediya. T. 3. 1976. S. 663–664.
Vahromeev V.A. Forshlag // Muzyikalnaya entsiklopediya. Moskva: Sov. Entsiklopediya. T. 5. 1981. S. 913–916.
Petrov V.V. Kontsert dlya klarneta s orkestrom Motsarta // Metodika obucheniya igre na duhovyih instrumentah. Sb. st. Moskva: Muzyika, 1976. Vyip. IV. S. 150–187.
Sardzhent U. Dzhaz. Moskva: Muzyka, 1987. 216 s.
Eynshteyn A. Motsart. Lichnost. Tvorchestvo / pod red. E.Chernoy. Moskva: Muzyika. 1977. 454 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сергій Гданський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.