Монументальне мистецтво М. Стороженка як синтез традицій та інновацій
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205244Ключові слова:
монументальне мистецтво, стилістика, творчість М.Стороженка, мозаїчне панно, інновації, традиція, синтезАнотація
Розглянуто мозаїчні панно М. Стороженка «Києво-Могилянська Академія XVII–XVIII ст.» та «Ставропігія. Львівське ставропігійське братство XVI–XVII ст.» в Інституті теоретичної фізики АН УРСР (1968–1971). Досліджено інноваційні методи та виявлено традиційні впливи на художню образність монументальних творів М.Стороженка на прикладі цих творів. Значну увагу приділено особливостям власного стилю М.Стороженка в монументальному мистецтві. З’ясовано, що активне звернення автора до традицій візантійського мистецтва, джерел українського мистецтва і культури органічно поєднується з власними інноваційними методами в процесі створення монументальних об’єктів
Посилання
Avramenko O. Molytva maistra // Suchasnist. 2000. # 7–8. S. 146–149.
Avramenko O. Mykola Storozhenko: Albom. Kyiv: Dnipro, 2004. 32 s.
Belichko Yu.V. Monumentalnyi zhyvopys // Istoriia ukrainskoho mystetstva: v 6 t. Kyiv, 1968. T. 6. S. 185–203.
Zenkova M. Osnovni zasady kyivskoi shkoly monumentalnoho mystetstva pid kerivnytstvom Storozhenka M.A. na pochatku KhKhI st. URL: http://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/33-chetverta-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya (data zvernennia: 01.05.2020).
Zlobina I. «Osiaiani svitlom» // Ukraina. 1982. # 25. S. 12.
Interviu z M.A. Storozhenkom. 20 travnia 2007.
Luhovska A.E. Suchasne sakralne mystetstvo Ukrainy: do pytannia tradytsii i novatsii // Zbirnyk naukovykh prats z aktualnykh problem ekonomichnykh nauk. Odesa, 2018. S. 53–56.
Mohylevskyi V. Vid zadumu do vtilennia. Kyiv: Radianska shkola, 1989. S. 16–24.
Skliarenko H.Ya. Materialy do istorii: Monumentalno-dekoratyvne mystetstvo Ukrainy druhoi polovyny KhKh stolittia. URL: http://ukrainianmosaic.org/media/uploads/text/Stynopis_G._Sklyarenko_MDArt_Stinopis_Galina_Sklyarenko_MDArt.pdf (data zvernennia: 01.05.2020).
Solovei O. V. Do istorii stvorennia enkaustychnoho rozpysu M.A. Storozhenka «Osiaiani svitlom» // Ukrainska akademiia mystetstva: Doslidn. ta nauk.- metod. pr. Kyiv, 2013. Vyp. 21. S. 146–156.
Storozhenko M.A. Zhyttia klynom u tilo tvorchosti, abo Shtrykhy do roboty nad mozaikoiu v 60-kh rokakh u Kyivskomu instytuti teoretychnoi fizyky // Khronika — 2000. Kyiv, 1995. Vyp. 1. S. 239–245.
Fedoruk O.K. Vin pryishov po svii den // Khronika— 2000. Kyiv, 1995. Vyp. 1. S. 228–238.
Fesenko L.A. Tvorchestvo Nikolaya Andreevicha Storozhenko: Diss. Kiev: KDHI, 1986.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олесь Соловей
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.