Гламурна україніка в муралах Євгенії Гапчинської
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205240Ключові слова:
сучасний мурал-арт за мотивами живопису Євгенії Гапчинської, україніка, Чернігів, ДніпроАнотація
Розглянуто окремі мотиви в роботах вітчизняної художниці початку XXI століття Є. Гапчинської, втілені в сучасному мурал-арті. Окреслено коло основних тем і сюжетів, пов’язаних з українікою в її творчості. Проаналізовано живописні роботи «Небо в моїх долоньках» (2006), «Хлібчик із салом» (2008, репліка-мурал по вул. Калиновій, 102, Дніпро, 2019), «Хор імені Верьовки» (2009 (?)), «Ніна Матвієнко» (2010), «Кільце — це значить твоя любов…» (2011), «Я вмію творити чудеса» (2013), «Я твоя» (2010-ті (?)), а також окремі мотиви янголят, які надихнули В. Гідевана на створення проєктів стінопису в Чернігові (2017). З’ясовано специфічні ознаки творчого методу художниці в зазначеній галузі.
Посилання
V Kieve poyavilsya mural s dopolnennoy realnostyu: kak i gde uvidet risunok. URL: https://kiev.informator.ua/2019/03/26/v-kieve-poyavilsya-mural-s-dopolnennoj-realnostyu-kak-i-gde-uvidet-risunok/ (access date: 21.02.2020).
V Dnepre na Kalinovoy poyavilsya mural «Hlebushek s salom». URL: https://dp.informator.ua/2019/04/19/v-dnepre-na-kalinovojpoyavilsya-mural-hlebushek-s-salom/ (access date: 21.02.2019).
Myttsi u vidriadzhenni: kyivski khudozhnyky stvoryly charivnyi mural u Chernihovi. URL: https://nashkiev.ua/novosti/mittsi-ou-vidryadzhenni-kiivs-ki-houdozhniki-stvorili-charivniy-moural-ou-chernigovi.html?in_parent=novosti (access date: 23.02.2020).
Na stene mnogoetazhki Dnepra budet krasovatsya rebenok-angel ot Gapchinskoy. URL: https://dv-gazeta.info/dneprnews/na-stene-mnogoetazhki-dnepra-budet-krasovatsya-rebenok-angel-ot-gapchinskoy.html (access date: 03.03.2019).
Pozdnyakova O.L. Dizayn sovremennoy detskoy knigi kak iskusstvo // Vestnik Tambovskogo universiteta. Seriya: Gumanitarnyie nauki. 2013. Vyp. 2 (117). S. 207–211.
Shkolna O. Intehruvannia tvoriv obrazotvorchoho mystetstva v dyzain seredovyshcha na prykladi tvorchosti Yevhenii Hapchynskoi // Artprostir. 2018. # 3. S. 97–100, 129.
Shchehelska Yu. P. Osoblyvosti zastosuvannia tekhnolohii dodanoi realnosti yak instrumenta peretvorennia drukovanoi produktsii na tryvymirnu v praktytsi promotsiinykh komunikatsii // Polihrafiia i vydavnycha sprava. 2019. Vyp. 1 (77). S. 101–110. doi: 10.32403/0554-4866-2019-1-77-101-110.
Baldini A. Philosophy to Street Art and the Law. [Leiden]: Brill, 2018. 100 p. 9. Gandl S., Kastelli K. The Glamur. Clio: Belgrad, 2007. 298 s. 10. GAPCHINSKA. URL: http://www.gapart.com/index.php?option=com_gallery2&Itemid=8&id=116&page=1 (access date: 02.03.2020 р.).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Лілія Аметова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.