Наукові принципи дослідження перформансу як сучасного культурного явища
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205238Ключові слова:
актуальне мистецтво, мистецтво дії, перформанс, соціальне мистецтво, live art, media art, public artАнотація
Розглянуто окремі наукові принципи, що застосовуються в історичному дослідженні мистецтва перформансу і є основою теоретичного осмислення та отримання об’єктивних знань для вивчення природи незвичайного явища. Проаналізовано мистецькі, соціальні, політичні форми перформансу та їхній взаємозв’язок у структурі сучасної культури. З’ясовано сутність і різносторонність явища, потенціал його дослідження та застосування.
Посилання
Aleksander D., Rid A. Sotsialnaya nauka kak chtenie i performans: kulturno-sotsiologicheskoe ponimanie epistemologii // Sotsis. 2011. # 8. S. 3–17.
Leksikon nonklassiki. Hudozhestvenno-esteticheskaya kultura XX veka / Pod red. V.V. Byichkova. Moskva: «Rossiyskaya politicheskaya entsiklopediya» (ROSSPEN), 2003. 607 s.
Volte B. Vybrane. Lviv: Litopys, 2002. 214 s.
Vuyanovich A. Performans i performativnost. URL: http://ziernie-performa.net/blog/2013/10/03 (data obrascheniya: 12.07.2019).
Vuyanovich A. Performativnyie iskusstva, aktivizm i sotsialnyie izmeneneniya. URL: http://ziernie-performa.net/blog/2013/10/16 (data obrascheniya: 20.07.2019).
Goldberg R. Iskusstvo performansa. Ot futurizma do nashih dney. Moskva: Ad Marginem Press, 2014. 320 s.
Goldberg R. Iskusstvo performansa. URL: https://www.youtube.com/watch?v=dwekWEhOoK8 (data obrascheniya: 10.03.2019).
Grinuey P. Kino umerlo… Da zdravstvuet kino! URL: https://www.youtube.com/watch?v=9jj2n2HSC0U (data obrascheniya: 08.02.2019).
Zlobina T. Ukraina—R.E.P. The Green Box, 2015. S. 44–60.
Kochubeinyk O. Performans yak instrument lokalnykh identychnostei // Naukovyi chasopys NPU im. M. Drahomanova. 2013. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Nchnpu_012_2013_42_13.pdf (data zvernennia: 10.11.2019).
Lemeshko Yu. Napravleniya issledovaniya performansa v sovremennoy gumanitaristike // Shestyie baykalskie mezhdunarodnyie sotsialno-gumanitarnyie chteniya. 2012. S. 188–193.
Liderman Yu. Pochemu kontseptsiya performativnogo iskusstva ne populyarna v segodnyashney Rossii? // Vestnik obschestvennogo mneniya. 2010. # 3. S. 37–45.
Losev A. Istoriya esteticheskih kategoriy. Moskva: Iskusstvo, 1964. 376 s.
Romaniuk V. Performans u prostori kultury: arkhaichni prototypy ta suchasni reprezentatsii: dys. … kand. kulturolohii: 26.00.01. Kharkiv: Kharkivska derzh. akad. kultury, 2008. 182 s.
Sklyarenko G. Sovremennoe iskusstvo Ukrainyi. Portretyi hudozhnikov. Kiyiv: Huss, 2015. 344 s.
Shumska Ya. Zviazok mynuloho i sohodennia v mystetstvi performansu // Visnyk LNAM. 2013. # 23. S. 78–89.
Yatsyk I. Public Art u suchasnomu prostori Kyieva. Instaliatsiia. Performans. Aktsionizm // Suchasne mystetstvo. Kyiv: Akta, 2008. S. 157–161.
Knowles T. Тree Drawings Inspired. URL: https://www.youtube.com/watch?v=OVlGDgEj_8U. (access date: 11.03.2019).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Жанна Шкляренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.