Постмодернізм: Методологічні Стратегії
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.16.2020.205235Ключові слова:
різома, лабіринт, іронія, цитата, інтертекстуальність, катарсис, плюралізмАнотація
Глибинні трансформації естетичної парадигми в епоху постмодерну передбачають комплексний підхід до аналізу методологічних стратегій філософів-постмодерністів. При визначенні домінантних стратегій слід враховувати всеохопний плюралізм, відмову від ієрархічності в сучасному культурному дискурсі. Методологічні засади постмодерного способу мислення екстрапольовано на аналітичні підходи до сучасного кінопроцесу: зокрема, фокусування на феномені візуальної цитати як елементі інтертексту, на розгляді проблеми «іншого» в аспекті мозаїчності сучасної культури. Зміна парадигми у філософії постмодернізму має незаперечний вплив на мистецькі процеси, зокрема, у кінематографі, що виявляється у принципових трансформаціях образної системи екранних мистецтв, її подальшому збагаченні й урізноманітненні.
Посилання
Bart R. Izbrannyie rabotyi: Semiotika. Poetika. Moskva: Progress, 1989. 616 s.
Deleuze G., Guattari F. Rhizome: Introduction. Paris: Les Éditions de Minuit, 1976. 74 p.
Douson Dzh. Tarantino. Moskva: Vagrius, 1999. 270 s.
Entsyklopediia postmodernizmu. Kyiv: Osnovy, 2003. 504 s.
Kristeva J. Pouvoirs de I’horreur. Essai sur l’abjection. Paris: Seuil, 1980. 256 p.
Melville J.P. Le cercle rouge. Jean-Pierre Melville. URL: http://www.filmsufi.com/2016/04/le-cercle-rouge-jean-pierre-melville.html (access date: 05.10.2020)
Plahov A. Vsego 33. Zvezdyi mirovoy kinorezhissuryi. Vinnitsa: Akvilon, 1999. 464 s.
Tryuffo F. Tryuffo o Tryuffo. Moskva: Raduga, 1987. 452 s.
Yampolskiy M. Problema intertekstualnosti v kinematografe // Kinematograficheskie zapiski, Moskva. 1991. Vyp. 12. C. 24–74.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Оксана Мусієнко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.