Ліризм як стильотворча риса пейзажного живопису Валентина Захарченка
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186140Ключові слова:
Валентин Захарченко, одеська школа живопису, пейзажний жанр, ліризм, імпресіонізм, фактура живопису, композиційне рішенняАнотація
Висвітлено пейзажний живопис Валентина Андрійовича Захарченка, одеського художника другої половини ХХ — початку ХХІ століття; охарактеризовано основні риси його індивідуальної манери. Методологія дослідження базується на застосуванні комплексного, біографічного, компаративного методів мистецтвознавчого аналізу. Творчість Валентина Захарченка має в основі квінтесенцію імпресіоністичної й реалістичної рис у манері, а також безперечний вплив учителів, перш за все, Валерія Гегамяна, й східноукраїнських художників кінця ХІХ століття. Самостійному, індивідуальному стилю В. Захарченка притаманне розмаїття: його портретний, сюжетний живопис значно відрізняється за манерою виконання від пейзажного, крізь який червоною ниткою проходить ліризм — компонент, що визначає емоційний стан, настрій, колористичне вирішення.
Посилання
Balashova O., German E. Iskusstvo ukrainskih shestidesyatnikov. Kiev: Osnovyi, 2015. 384 s.
Valentin A. Zaharchenko. Biografiya i informatsiya. URL:. https://artchive.ru/artists/41433~Valentin_A_Zakharchenko (access date: 06.13.2019).
Valentin Zaharchenko. URL: http://art-diamonds.com.ua/artists/zaharchenko-valentin/ (access date: 06.13.2019).
Zhadeyko A. Laokoon zhivopisi: ternii tvorcheskogo puti odesskogo hudozhnika Valentina Zaharchenko // Danish Scientific journal. 2018. # 18. S. 10–15.
Zaharchenko Valentin. URL: http://www.artonline.ru/artist_gallery/VALENTINOVICH (access date: 06.13.2019).
Knyazev S. Vtoroy odesskiy avangard: prostranstvo i perspektivyi // Antikvar. 2009. URL: https://www.liveinternet.ru/users/artss/ost95492287 (access date: 06.13.2019).
Kotova O. Nonkonformizm v obrazotvorchomu mystetstvi Odesy yak yavyshche kultury 60–80-kh rokiv XX stolittia: Dys. ... kand. mystetstvozn.: 26.00.01. Odesa: Pivdennoukrainskyi derzh. ped. un-t im. K. D. Ushynskoho, 2008. 192 s.
Kotova O. Kulturotvorchi intentsii ukrainskoho mystetskoho nonkonformizmu v svitovomu konteksti 60–80-kh rr. XX st. // Visnyk KhDADM. 2016. # 2. S. 72–74.
Medvedieva L. Istoriohrafiia nonkonformizmu v ukrainskomu obrazotvorchomu mystetstvi 60-kh rr. XX st. // Mystetstvoznavchi zapysky. 2002. Vyp. 1 (2). S. 3–30.
Olih A. Ukraina. Nepokorennyie hudozhniki 1960-h: tvorchestvo, ispyitaniya i pobedyi. URL: https://artchive.ru/publications/1002~Ukraina_Nepokorennye_khudozhniki_1960kh_tvorchestvo_ispytanija_i_pobedy (access date: 06.13.2019).
Ostrovskyi V. Zakharchenko Valentyn Andriiovych. Entsyklopediia suchasnoi Ukrainy. URL: http://esu.com.ua/search_articles.php?id=15834 (access date: 06.13.2019).
Savchenko V. Odesskiy nonkonformizm v izobrazitelnom iskusstve 1960–1980-h gg.: k analizu yavleniya. URL: https://revolution.allbest.ru/culture/01023001_0.html (access date: 06.13.2019).
Chernyiy kvadrat nad Chernyim morem: Materialyi k istorii avangardnogo iskusstva Odessyi XX veka. Odessa: OGNB im. M. Gorkogo, 2001. S. 171–229.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олексій Жадейко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.