Лицедійство від античного «звернення до богів» до радикальної перформативності новітнього часу
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186134Ключові слова:
театральне мистецтво, лицедійство та перевтілення, перформативні практики, філософсько-антропологічне підґрунтяАнотація
Попри те, що існує безліч наукових робіт, присвячених різним культурно-історичним аспектам становлення світового театру, зокрема перевтіленню й лицедійству, філософсько-антропологічне підґрунтя перформативних практик залишається понині практично сутнісно нерозкритим. Звернення до теми антропології світового театру уможливлює відкриття нових сторінок у дослідженні мистецтва театру й перформативних практик, передбачаючи не тільки філософсько-антропологічний аналіз феномена мистецтва театру, а й, мабуть, його прогностику.
Посилання
Aseev B. N. Russkiy dramaticheskiy teatr ot ego istokov do kontsa XVIII veka. // Uchebnik dlya studentov teatrovedcheskih fakultetov teatralnyih institutov. Moskva, 1977.
Boyadzhiev G. N. Teatr // Istoriya evropeyskogo iskusstvoznaniya. Ot antichnosti do kontsa XVIII veka. Moskva, 1963. S. 28.
Demehina D. Kontseptsiya performativnosti R. Shehnera v kontekste teatralnoy teorii V. Ternera // Ezhegodnaya konferentsiya shkolyi Filosofii. Natsionalnyiy issledovatelskiy universitet «Vyisshaya shkola ekonomiki». FYaK-2015: tezisyi dokladov. URL: http://phil.hse.ru/plc/abstracts2015 (access date: 06.13.2019).
Korom Frank J. An Introduction // The Anthropology of Performance. A Reader. Edited by Frank J. Korom. Wiley-Blackwell, 2013.
Mikeladze N. E. O chem trubyat teatralnyie trubyi? (Publichnyiy teatr kak sreda i sredstvo kommunikatsii veka Shekspira) // Shekspirovskie chteniya 2004. Moskva, 2006.
Naryishkin A. K. Zametki o teatre vremen Otechestvennoy voynyi 1812 goda. URL: http://www.museum.ru/museum/1812/Library/Borodino_conf/2013/article43.pdf (access date: 06.13.2019).
Otan-Mate M.‐K. Pervoprohodtsyi teatralnoy antropologii / Novyie rossiyskie gumanitarnyie issledovaniya. URL: http://nrgumis.ru/articles/i47/ (access date: 06.13.2019).
Pyilyaev M. I. Nash teatr v epohu Otechestvennoy voynyi // Staroe zhite. URL: coollib.com/b/318896/read (data obrascheniya: 13.06.2019).
Telo bez organov // Noveyshiy filosofskiy slovar. Postmodernizm. URL: www.e-reading.club/chapter.php/1027780/225/Gricanov_—_Noveyshiy_filosofskiy_slovar._Postmodernizm.html (access date: 06.13.2019).
Tinina Z. P. Istoriya evropeyskogo teatra ot Antichnosti do No veyshego vremeni. Antichnost. Srednevekove. Vozrozhdenie: Ucheb.-metod. posob. Volgograd, 2005. Ch. I.
Estetika: slovar / Pod obsch. red. A. A. Belyaeva i dr. Moskva, 1989.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Світлана Шумакова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.