Особливості використання звуку в сучасному телебаченні і мультимедіа
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(2).2019.186120Ключові слова:
звук, цифрове телебачення, мультимедіа, просторовий звук, аудіовізуальна культура, імерсивний звукАнотація
Розглянуто специфіку і сучасний стан цифрового телебачення, його характеристики, здійснено стислий історичний огляд становлення цифрового телебачення в Україні та світі. Детально проаналізовано можливості застосування звуку в сучасному телебаченні, вивчено його параметри та спектр варіантів використання звуку на телебаченні і в мультимедіа. Наведено приклади функціонування аудіо в закордонному цифровому телебаченні, з’ясовано основні шляхи взаємодії глядача зі звуком в сучасній аудіовізуальній культурі.
Посилання
Ananiev A. B., Barba I. D., Zheliezniak S. V. Problematyka i perspektyvy vprovadzhennia yevropeiskoho zvukovoho standartu R128 // Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Audiovizualne mystetstvo i vyrobnytstvo: nauk. zb. / M-vo osvity i nauky Ukrainy, M-vo kultury Ukrainy, Kyiv. nats. un-t kultury i mystetstv. Kyiv: Vyd. tsentr KNUKiM, 2018. Vyp. 2. S. 60–68. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-2674.2.2018.151811.
Barba I. D. Zvukorezhysura kino i telebachennia. Z osobystoho dosvidu // Geneza idei i dynamika rozvytku ekrannykh mystetstv: kolektyvna monohrafiia / nauk. red. O. V. Bezruchko. Kyiv: Vydav. tsentr KNUKiM, 2016. T. 1. S. 5–15.
But O. V. Tvorcheskaya aranzhirovka zvukovogo polya v prostranstvennyih sistemah // MistetstvoznavchI zapiski. 2015. Vyp. 28.S. 195–204.
Papchenko V. P. Interaktyvnist shumiv i pauz u zvukovomu obrazi filmu // Naukovyi visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka-Karoho: Zbirnyk naukovykh prats / Kyivskyi nats. un-t teatru, kino i telebachennia imeni I. K. Karpenka Karoho; redkol.: O. I. Bezghin (holova) ta in. Kyiv, 2018. Vyp. 22. S. 101–107.
Riazantsev L. V. Syntez zvuku i zobrazhennia ta funktsii movy u filmi // Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti. 2015. Vyp. 16. S. 177–184.
Audio Descriptions for Netflix Movies and TV Shows. URL: https://help.netflix.com/en/node/25079?ba=SwiftypeResult-Click&q=sound%20settings (access date: 07.25.2019).
Bing B. 3D and HD Broadband Video Networking. London: Artech House, 2010. 296 p.
Careless J. 5.1 Becoming De Facto Standard In HD Sports: ESPN expects all remote broadcasts to be in surround by 2013. 2012. 19 Nov. URL: https://www.tvtechnology.com/news/51-becoming-de-facto-standard-in-hd-sports (access date: 07.25.2019).
Change the subtitles or audio language for the Apple TV app and iTunes Store movies and TV shows / Apple. URL: https://support.apple.com/en-us/HT202641 (access date: 07.25.2019).
ETSI TS 101 154 V2.5.1. Digital Video Broadcasting (DVB); Specification for the use of Video and Audio Coding in Broadcast and Broadband Applications. EBU. 2019. 298 p. URL: https://www.etsi.org/deliver/etsi_ts/101100_101199/101154/02.05.01_60/ts_101154v020501p.pdf (access date: 07.25.2019).
Game of Thrones: The First Television Show in Dolby Atmos. URL: https://www.dolby.com/us/en/brands/dolby-atmos/game-of-thrones-on-blu-ray.html (access date: 07.25.2019).
Holman T. Sound for Film and Television. 3rd edition. New York: Routledge, 2012. 262 p. DOI: https://doi.org/10.4324/9780240814322.
Porter J. BT has announced the first football match to be broadcast with Dolby Atmos. 2016. URL: https://www.techradar.com/news/bt-has-announced-the-first-football-match-to-be-broadcast-with-dolby-atmos (access date: 07.25.2019).
Shirley B. Next-generation audio for live sports broadcast // Resolution. 2017. November/December. P. 42–44.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Серафим Желєзняк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.