Самоідентифікація українського новітнього мистецького простору
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.12.2016.179098Ключові слова:
модерне українське мистецтво, авангард, митці українського авангарду, самоідентифікація, мистецький простірАнотація
Показано, що серед розмаїття мистецьких напрямів і течій жодні інші художні практики не здаються такими близькими до теперішнього становлення українського мистецтва і водночас настільки далекими за духом і обставинами виникнення, як авангард. Адже зародившись у 1900–1910‑і, у період війн і революцій, він ніс у собі потужний епатажний заряд. Несприйняття реалій, експериментаторські підходи, новаторські засоби вираження й символізм образів впливали на свідомість глядача, а отже, здійснювали естетичну революцію, що мала зруйнувати консервативність суспільства. Незважаючи на впровадження соціалістичного реалізму як методу мистецтва, авангард існував упродовж усього ХХ ст., переживши бурхливий розвиток у його другій половині — від часу «хрущовської відлиги» і особливо у 1960–1970‑і. Наприкінці ХХ ст. він знову переживає своєрідне відродження. Але сучасний авангард уже зовсім інший, хоча його теорія так само передбачає відсутність будь-якого стороннього авторитету, що міг би впливати на автономне судження глядачу у його сприйнятті художніх творів.
Посилання
Бурлака В. Історія образу: мистецтво 2000‑х. Київ: Фонд підтримки візуальних досліджень, 2011. 206 с.
Петрова О. Третє Око: мистецькі студії: монографічна збірка статей / ІПСМ НАМ України. Київ: Фенікс, 2015. 480 с.
Сидоренко В. Візуальне мистецтво від авангардних зрушень до новітніх спрямувань: розвиток візуального мистецтва України ХХ–ХХІ століть / ІПСМ АМУ. Київ: ВХ[студіо], 2008. 188 с.
Скляренко Г. Сучасне мистецтво України: портрети художників / ІПСМ НАМ України. Київ: ArtHUSS, 2016. 376 c.
Соловйов О. Турбулентні шлюзи: зб. статей / ІПСМ АМУ. Київ: Інтертехнологія, 2006. 192 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Віктор Сидоренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.