Радикальний нонконформізм у середовищі київських митців кінця 1970‑х — першої половини 1980‑х

Автор(и)

  • Леся Смирна Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.12.2016.179080

Ключові слова:

радикальний нонконформізм, «Бермудський трикутник», мистецтво України кінця 1970‑х — першої половини 1980‑х

Анотація

Розглядається одна з форм нонконформізму київської хвилі кінця 1970‑х — початку 1980‑х — радикальний нонконформізм, що базувався на пошуках нових концептуальних орієнтацій, опосередковано пов’язаних з мистецькою практикою. Радикальний нонконформізм виявився у радикальних формах молодіжного мистецького тренду й був явищем виключно міським, космополітичним, орієнтувався на традицію мистецтва, пов’язаного з філософсько-інтелектуальними практиками, а його представників можна визнати провідниками нонконформізму «чистої ідеї». Наприкінці 1970‑х це були особистості, без звернення уваги на діяльність яких неможливо вважати історію цього напряму вичерпаною. Радикальний нонконформізм разом із «класичним нонконформізмом» становить своєрідну пару, без усвідомлення природи якої важко скласти цілісне уявлення про його онтологію

Біографія автора

Леся Смирна, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

провідний науковий співробітник ІПСМ НАМ України, начальник відділу НАМ України, кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник (Київ)

Посилання

Інтерв’ю автора з архітектором В. Дишлюком. 01.03.2016. — з архіву автора.

Шубинский В. Даниил Хармс: Жизнь человека на ветру. Москва: АСТ: CORPUS, 2015. 576 с.

Зенкин С. Гуманитарная классика: между наукой и литературой. Работы о теории. Москва: НЛО, 2012.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-19

Як цитувати

Смирна, Л. (2016). Радикальний нонконформізм у середовищі київських митців кінця 1970‑х — першої половини 1980‑х. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (12), 206–217. https://doi.org/10.31500/1992-5514.12.2016.179080

Номер

Розділ

Статті