Микола Дилецький «Граматика музикальна». Петербурзький список 1723 року: Від часу відкриття до опублікування

Автор(и)

  • Ігор Савчук Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.12.2016.179077

Ключові слова:

Граматика музикальна, Петербурзький список 1723 року, М. Дилецький, О. Шреєр-Ткаченко, О. Цалай-Якименко, Ю. Келдиш

Анотація

Розглядається процес включення новознайденого фоліанту до музикознавчого річища аж до моменту його факсимільного опублікування у видавництві «Музична Україна» та пов’язана з цим напружена дискусія між науковими центрами вивчення старовинної музики Києва і Москви. Загалом це період від 1965 до 1970 рр. На джерелознавчому матеріалі простежуються особливості функціонування української школи вивчення старовинної музичної культури другої половини 1960‑х, окреслено історико-антропологічні характеристики наукових дискусій, спричинених появою цього трактату, та роль особистісного фактору у наукових пошуках, визначено нонконформістські характеристики постаті дослідника-вченого в українському музикознавстві 1960‑х.

Біографія автора

Ігор Савчук, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

завідувач відділу музикознавства ІПСМ НАМ України, кандидат мистецтвознавства, старший науковий співробітник (Київ)

Посилання

Булат Т., Майбурова Е., Шреер-Ткаченко А. За научную объективность и принципиальность [Письма в редакцию] // Советская музыка. 1968. № 8. С. 139–143.

Герасимова И. В. Николай Дилецкий: творческий путь композитора XVII века: дис. … канд. искусствовед.: 17.00.02. Москва, 2010. 394 с.

Гошовский В., Дурнев И. К спору о Дилецком // Советская музыка. 1967. № 9. С. 137–146.

Дилецький М. Граматика музикальна: Фотокопія рукопису 1723 р. / підгот. О. Цалай-Якименко, ред. М. Гордійчук та ін. Київ: Муз. Україна, 1970. ХСІІІ + 109 с.

Заплотинська О. О. Інтелектуальний нонконформізм в Україні в 60–70‑х рр. ХХ ст. (Історико-культурний аспект): автореф. дис. … канд. іст. наук: 07.00.01 / Нац. акад. наук України, Ін-т історії України. Київ, 2006. 20 с.

Келдыш Ю. Несколько соображений о Дилецком // Советская музыка. 1968. № 9. С. 107–112.

Келдыш Ю., Левашева О., Протопопов Вл., Зорина А., Корабельникова Л. [Письмо в редакцию] // Советская музыка. 1977. № 9. С. 117–119.

Копиця М. Д. Епістологічні документи історії української музики: методологія, теорія, практика: дис. … д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. Київ, 2009. 480 арк.

Копиця М. Епістологія у лабіринтах музичної історії: монографія / Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. Київ: Автограф, 2008. 528 c.

Лихачев Д. [Письма в редакцию] // Советская музыка. 1978. № 2. С. 132.

Савчук І. Листування Анджея Швальбе з Онисією Шреєр-Ткаченко в аспекті

українсько-польських культурних зв’язків 1960–1970‑х // Художня культура. Актуальні проблеми: наук. вісник / Ін-т проблем сучас. мистец. НАМ України. Київ: Фенікс, 2014. Вип. 10. С. 137–151.

Цалай-Якименко А. [Письма в редакцию] // Советская музыка. 1978. № 2. С. 131.

Цалай-Якименко А. Музыкально-теоретическая мысль на Украине в ХVII ст. и труды Н. Дилецкого // МAAS: [Symp. 2]. Bydgoszcz, 1969. S. 347–363.

Цалай-Якименко О. «Повість о пінії мусикійськом» — видатна пам’ятка вітчизняної музично-естетичної думки: середина ХVІІ століття // Українське музикознавство: наук.-метод. міжвідомчий щорічник. Київ: Муз. Україна, 1976. Вип. 11. С. 51–71.

Цалай-Якименко О. Київська школа музики XVII століття / Наукове товариство ім. Т. Г. Шевченка. Київ; Львів; Полтава, 2002. 500 с.

Цалай-Якименко О. Музично-теоретична думка на Україні в XVII столітті та праці М. Дилецького // Українське музикознавство: наук.-метод. міжвідомчий щорічник. Київ, 1971. Вип. 6. С. 32–40.

Цалай-Якименко О. Опис рукопису Миколи Ділецького «Граматика музикальна» // Архіви України. 1967. № 2. С. 66–71.

Цалай-Якименко О. Трактат Миколи Дилецького «Граматика музикальна» // Радянська культура. 1967. 11 черв.

Цалай-Якименко О., Зелінський О. Море непребранноє: новознайдений автограф Миколи Ділецького // Жовтень. 1966. № 7. С. 109–116.

Цалай-Якименко О. С. Київська школа музики XVII ст.: київське пініє, київська нота, київська граматика: автореф. дис. … д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського. Київ, 2004. 45 с.

Шреер-Ткаченко А. Развитие украинской музыки в XVI–XVIII веках // Musica Antiqua Eoropae Orientalis / Acta scientifica congressus / Bydgoskie Towarzystwo Naukove. Warszawa: PWN, 1966. S. 507–517.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-19

Як цитувати

Савчук, І. (2016). Микола Дилецький «Граматика музикальна». Петербурзький список 1723 року: Від часу відкриття до опублікування. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (12), 186–205. https://doi.org/10.31500/1992-5514.12.2016.179077

Номер

Розділ

Статті