Самоорганізація як альтернативний напрямок інституалізації мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.12.2016.178863Ключові слова:
самоорганізація, інституалізація, арт-процес, сучасне мистецтво, художні ініціативиАнотація
У статті подано комплексний аналіз явища самоорганізації як альтернативного напрямку інституалізації сучасного візуального мистецтва України. Розглянуто різні типи низових художніх ініціатив, їхні функціональні особливості, географічне поширення в країні й регіональні відзнаки. Також показано яким чином змінювалися форми взаємодії між художниками і інституціями на різних часових відрізках, міжпоколінневу проблематику художніх самооб’єднань
Посилання
Detterer G., Nannucci М. Artist-Run Spaces. Nonprofit Collective Organizations
in the 1960s and 1970s. Zurich: JRP|Ringier, 2012. 294 p.
Self-Organized. London: Hordaland Art Centre, 2013. 163 p.
Self-Organization / Counter-Economic Strategies. Ed. by Will Bradley, Mika Hannula, Cristina Ricupero, Superflex. New York: Sternberg Press, 2006. 336 p.
Alternative Histories. New York Art Spaces, 1960 to 2010. Ed. by Lauren Rosati and Mary Anne Staniszewski. Cambridge: The MIT Press, 2012. 404 p.
Вишеславський Г. Самоорганізація художнього життя у Львові кінця 1980‑х — початку 1990‑х рр. // Мистецтвознавство України: зб. наук. пр. / Ін-т проблем сучас. мистец. АМУ. Київ, 2008. Вип. 9. С. 289–293.
Москалюк М. Культурно-мистецьке середовище Львова кінця ХХ ст.: особливості організації та теоретичні засади // Народознавчі зошити: наук. журн. / Ін-т народознавства НАН України. Львів: Вид. Ін-ту народознавства НАНУ, 2011. Вип. 6. С. 1012–1018.
Сидоренко В. Візуальне мистецтво від авангардних зрушень до новітніх спрямувань: Розвиток візуального мистецтва України ХХ–ХХІ століть / ІПСМ АМУ. Київ: ВХ [студіо], 2008. 188 с.
Алфьорова З. Інституалізація українського простору сучасного візуального
мистецтва // Вісник ХДАМ: наук. зб. / ХДАМ. Харків: ХДАМ, 2014. Вип. 1. С. 97–100.
Зубавіна І. Б. Самоорганізація культури: постнекласичний проект екранного моделювання // Мистецтвознавчі записки: зб. наук. пр. / Нац. акад. кер. кадрів культ. і мистецтв. Київ, 2015. С. 294–303.
Смирна Л. Радикальний нонконформізм: київська хвиля // Art Ukraine. 19.04.2016. URL: http://artukraine.com.ua/a/radikalniy-nonkonformizm--kiivska-khvilya/#.V8at49SLTUI.
Кадан Н. Со-общение в будущее // Художественный журнал. 2007. № 65/66. URL: http://xz.gif.ru/numbers/65–66/kadan/.
Ридный Н., Кривенцова А. Перспективы лабораторности // Художественный журнал. 2009. № 73/74. URL: http://xz.gif.ru/numbers/73–74/ridny/.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Наталія Булавіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.