Ремінісценції театральної гравюри в японському екологічному плакаті
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.14.2018.151159Ключові слова:
японська театральна гравюра, екологічний плакат, гравюри Тосюсая Сяраку, о-кубі-еАнотація
Високий злет японської театральної гравюри як самодостатнього і самостійного мистецтва спостерігається в XVII– XIX століттях і не має аналогій не тільки в культурі інших східних країн, а в усій світовій культурі. Надзвичайно сильний вплив на сучасний екологічний плакат мала творчість Тосюсая Сяраку. Особливість художньої манери Сяраку полягає в тому, що в своїй творчості він охопив майже повний спектр виконавського складу театру, а не лише популярних «зірок». Коло персонажів в Сяраку більш повне і «демократичне» порівняно з іншими майстрами. Серед сучасних майстрів, на яких вплинула творчість Тосюсая Сяраку, відзначаємо Таканокуро Йошинорі, Норізако Кіта, Шузо, Сато Коичи і багато інших. У своїх плакатах майстри використовують прийоми о-кубі-е.
Посилання
Alferova Z.I. Granitsy vidimogo. Stanovleniye vizual’nogo iskusstva: monografiya. Kharkov: KHGAK, 2008. 268 s.
Gladun A. D. Ekologicheskiye plakaty «4 Blok» // Vestnik Khar’kovskoy gosudarstvennoy akademii dizayna i iskusstv. Khar’kov: KHGADI, 2007. №3. S. 115–119.
Help Japan poster. URL: http://boingboing.net/2011/03/13/help-japan-poster.html.
Asahi Shimbun. History of International Newspapers: Asahi Shimbun in Japan. Part 1. URL: http://www.trivia-library.com/a/history-of-international-newspapers-asahi-shimbun-in-japan-part-1.htm.
Japanese Prints and Posters URL: http://www.barewalls.com/index/japanese.
Lotman Y.M. Ob iskusstve: Struktura khudozhestvennogo teksta. Sankt-Peterburg: Iskusstvo-SPB, 1998. 704 s.
Serov S.I. Proshchay ekibana. KAK. 2000. №11–12. S. 16–29.
Severina O. Problemy ekologicheskogo plakata «4-y Blok» // Vestnik Khar’kovskoy gosudarstvennoy akademii dizayna i iskusstv. Kharkov: KHGADI, 2007. №1. S. 102–107.
V mezhdunarodnoye triyennale ekologicheskogo plakata 4-y Blok. Katalog-al’bom. Khar’kov: Konstanta, 2003. 174 s.
Vipper B. R. Vvedeniye v istoricheskoye izucheniye iskusstva: monografiya. Sankt-Peterburg: IZOGIZ, 2000. 342 s.
Rybalko S.B. Yaponskiy traditsionnyy kostyum: problemy atributsii: Vestnik Khar’kovskoy gosudarstvennoy akademii dizayna i iskusstv. Kharkov: KHGADI, 2014. №4/5. S. 97–100.
Serdyuk A.A. Yaponskaya teatral’naya gravyura 17–19 vekov. Moskva: Iskusstvo, 1990. 129 s.
Tosyusay Syaraku (Toshusai Sharaku) — Yaponskiy Grafik i Aktyor. URL: http://allday.ru/index.php?newsid=169696.
Far-Bekker G. Yaponskaya gravyura: monografiya. Moskva: Artrodnik, 2005. 200 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Катерина Шауліс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.