Проблемне поле сучасної візуальної культури: Візуальне, інформаційне, медійне
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.14.2018.151125Ключові слова:
візуальність, візуально-інформаційна культура, медійна культура, інформаційно-комунікативні процесиАнотація
Актуалізовано питання сучасної візуально-інформаційної культури, візуальної мови, а також дискурсу як методологічного підходу, що застосовується для аналізу сучасних комунікативних практик соціальної реальності. Проаналізовано взаємодію та відмінності між поняттями інформаційної та медійної культур, ґрунтуючись на семіотичних та герменевтичних методах дослідження дискурсивного поля візуальної культури. Робиться спроба дати визначення понять «візуальне», «інформаційне», «медійне» в контексті завдань статті.
Посилання
Arnheym R. Iskusstvo i vizualnoe vospriyatie. Moskva: Progress, 1974. 386 s.
Basin E. Ya. Iskusstvo i kommunikatsiya (ocherki iz istorii filosofsko-esteticheskoy myisli). Moskva: Moskovskiy obschestvennyiy nauchnyiy fond; Izdatelskiy tsentr nauchnyih i uchebnyih programm, 1999. 240 s.
Vy`selko I. V. Transformaciya kul`turny`kh smy`sliv u konteksti audiovizual`noyi komunikaciyi: dy`s. ... kand. filos. nauk: 26.00.01 / Ky`yiv. nacz. un-t im. Tarasa Shevchenka. Ky`yiv, 2016. 218 s.
Vy`sheslavs`ky`j G., Sy`dor-Gibely`nda O. Terminologiya suchasnogo my`stecztva. Ky`yiv, Pary`zh: Terra Incognita, 2010. 416 s.
Havrylenko I. M. Merezheve suspil’stvo yak ponyattya, obraz ta istorychna perspektyva. Sotsiolohiya: teoriya, metody, marketynh. Kyyiv, 2012. # 1. S. 62–81.
Zubavina I. B. Chas i prostir u kinematografi. Ky`yiv: Shhek, 2008. 447 s.
Kassirer E. Filosofiya simvolicheskih form: V 3 t. Moskva, Sankt-Peterburg: Universitetskaya kniga, 2001–2002. Tom 1. Yazyik. 272 s.
Tom 2. Mifologicheskoe myishlenie. 280 s. Tom 3. Fenomenologiya poznaniya. 398 s.
Kastels M. Informatsionnaya epoha: ekonomika, obschestvo i kultura / per. s angl. pod nauch. red. O. I. Shkaratana. Moskva: GU VShE, 2000. 608 s.
Kondrateva K. A. Dizayn i ekologiya kulturyi. Moskva: MGHPU im. Stroganova, 2000. 105 s.
Kostina A. V. Massovaya kultura kak fenomen postindustrialnogo obschestva. Moskva: Editorial URSS, 2005. 352 s.
Langer S. Filosofiya v novom klyuche: Issledovanie simvoliki razuma, rituala i iskusstva / per. s angl. S. P. Evtushenko. Moskva: Respublika, 2000. 287 s.
Lotman Yu. M. Struktura hudozhestvennogo teksta. Sankt-Peterburg: «Iskusstvo — SPB», 1998. S. 14–285.
Mankovskaya N. B. Globalizatsiya à la russe: hudozhestvenno-esteticheskiy rakurs. Estetika: Vchera. Segodnya. Vsegda. Moskva: IF RAN, 2008. Vyip. 3. S. 24–57.
Nagorna L. P. Regional`na identy`chnist`: ukrayins`ky`j kontekst. Ky`yiv: IPiEND imeni I. F. Kurasa NAN Ukrayiny`, 2008. 405 s.
Pirs Ch. S. Izbrannyie filosofskie proizvedeniya. Moskva: Logos, 2000. 412 s.
Porus V. N. Ratsionalnost. Nauka. Kultura: sbornik. Moskva: Universitet Rossiyskoy Akademii obrazovaniya. Kafedra filosofii, 2002. 352 s.
Prudny`kova O. V. Informacijna kul`tura: konceptual`ni zasady` ta svitoglyadny`j sens: monografiya. Kharkiv: Pravo, 2015. 352 s.
Puchkov A. A. Arhitekturovedenie i kulturologiya: izbr. st. Kiev: Izd. dom A.S.S., 2005. 684 s.
Rashkoff D. Mediavirus. Moskva: Ultra. Kultura, 2003. 392 s.
Rogotchenko O. O. Socialisty`chny`j realizm i totalitary`zm / In-t probl. suchas. my`stecz. Akad. my`stecz. Ukrayiny`. Ky`yiv: Feniks, 2007. 604 s.
Rodkin P. Futurizm i sovremennoe vizualnoe iskusstvo. Moskva: Sovpadenie, 2006. 253 s.
Rozin V. M. Vizualnaya kultura i vospriyatie: kak chelovek vidit i vosprinimaet mir. Moskva: Editorial URSS, 2004. 224 s.
Savchuk V. V. Mediafilosofiya. Pristup realnosti. Sankt-Peterburg: Izdatelstvo RHGA, 2014. 350 s.
Sy`dorenko V. D. Vizual`ne my`stecztvo vid avangardny`kh zrushen` do novitnikh spryamuvan`: rozvy`tok vizual. my`stecztva Ukrayiny` XX–XXI stolittya / Akad. my`stecztv Ukrayiny`, In-t probl. suchas. my`stecztva. Ky`yiv: VKh [studio], 2008. 188 s.
Tarasenko V. Fraktalnaya semiotika. Slepyie pyatna, peripetii i uznavaniya. Moskva: Librokom, 2009. 232 s.
Toffler E. Tretya volna. Moskva: Izdatelstvo AST, 2010. 784 s.
Turen A. Vozvraschenie cheloveka deystvuyuschego. Ocherk sotsiologii. Moskva: Nauchnyiy mir, 1998. 204 s.
Feschenko V. V., Koval O. V. Sotvorenie znaka: Ocherki o lingvoestetike i semiotike iskusstva: nauchnaya monografiya. Moskva: Yazyiki slavyanskoy kulturyi, 2014. 640 s.
Han-Magomedov S. O. Suprematizm i arhitektura (problemyi formoobrazovaniya). Moskva: Arhitektura-S, 2007. 520 s.
Pushonkova O. A. The persrective of the visual language in the space of contemporary culture. Visny`k Cherkas`kogo universy`tetu. Seriya «Filosofiya». Cherkasy`: ChNU, 2015. Vy`p. # 31 (364). S. 73–80
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ольга Гладун
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.