Досвід урбаністичних досліджень із застосуванням мистецьких практик і залученням громад в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134237Ключові слова:
урбаністичний простір, воркшоп, мистецькі практики, партисипативне мистецтвоАнотація
У контексті децентралізації та зростаючої ролі громадянського суспільства, мистецькі практики виявляють творчий потенціал спільнот і створюють творче поле для діалогу в суспільстві. У статті розглянуто розгортання мистецьких практик у міських просторах США, основні парадигми-етапи феномену публічного мистецтва та конкретні ініціативи на теренах сучасної України. Виявлено, що для розгортання мистецьких практик вельми придатними є простори занедбаних історичних промислових об’єктів. У цьому аспекті були проведені дослідження у Запоріжжі, Слов’янську та Полтаві. В результаті виявлено, що мистецькі практики є дієвим інструментом формування позитивного досвіду для діалогу в місті.Посилання
Zayec D. Poisk identichnosti v hudojestvennyh praktikah (na primere publichnogo iskusstva) [Zayets D. Search of identity in the artistic practices (at the example of public art)] // Vestnik ONU im. I. I. Mechnikova [Herald of the I. I. Mechnikov Odessa National University]. 2009. S. 277–283.
Karpovets M. V. Miska identychnist yak vidkrytyi proekt liudskoho [Karpovets M. City identity as an open project of the humane] // Humanitarnyi chasopys: Zb. nauk. pr. [Humanitarian periodical]. Kharkiv: KhAI, 2012. Vyp. 2. S. 20–28.
Kotlomanov A. Antifashistskie memorialy Zapadno Germanii 1980‐h godov: k problematike antimonumenta v sovremenno skulpture [Kotlomanov A. Anti-fashist memorials of the Western Germany of the 1980s: To the problem of the anti-monument in contemporary culture] // SPbGU [Saint-Petersburg State University]. Sankt-Peterburg, 2011. Ser. 15. Vyp. 3. S. 44–49.
Musiezdov A. Identichnost goroda: dinamika obraza Harkova v istorichesko retrospektive [Musiezdov A. Identity of a city: Kharkiv image dynamics in the historical retrospective]. Updated: 27.01.2012. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Mtpsa/2009_15/Musiezd.pdf (last accessed: 28.11.2017).
Sogomonov A. Sovremenny gorod: strategiia identichnosti [Sogomonov A. Contemporary city: Identity strategy]. Updated: 27.01.2012. URL: http://magazines.rass.ni/nz/2010/2/so2l.html (last accessed: 28.11.2017).
Telor B. ART TODAY. Aktualnoe iskusstvo 1970–2005 [Taylor B. Contemporary art: Art since 1970]. Moskva: SLOVO/Slovo, 2006. 256 s.
Yuryk Ya. M. Porivniannia zasobiv utverdzhennia identychnosti v totalitarnyi ta demokratychnyi period (na prykladi arkhitektury Lvova ta 40 kh pp. XX — na zlami XX–XXI st.) [Yuryk Ya. Comparison of the means of strengthening identity in totalitarian and democratic periods (at the example of Lviv architecture of the 1940s till the turn of the 21st century)]. Updated: 03.01.2013. URL: http://intkonf.org/yurik-yam-porivnyannya-zasobiv-utverdzhennya-identichnosti-v-totalitarniy-ta-demokratichniy-period-na-prikladi-arhitekturi-lvova-ta-40-h-rr-xx-na-zlami-xx-XXi-st/. (last accessed: 28.11.2017).
Harding D. Public art — contentious term and contested practice. Updated: 29.11.2011. URL: http://www.davidharding.net/article07/article0701.php (last accessed: 28.11.2017).
Kwon M. For Hamburh: Public Art and Urban Identities. Updated: 10.12.2011. URL: www.art-omma.org/issue6/text/kwon.htm (last accessed: 28.11.2017).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олександра Халепа
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.