Культурологічні аспекти композиційного мислення як компонента роботи над художнім твором

Автор(и)

  • Наталія Ніколайчук

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134220

Ключові слова:

образотворче мистецтво, творча особистість, композиційне мислення

Анотація

Досліджено феномен композиційного мислення як необхідної форми для створення і розу­міння мистецького твору. Візуальний діалог ефективно демонструє живе сприйняття дійсності, дозво­ляє заглибитись у зміст динамічного сюжету, зосередитися на статичних паузах, які підсилюють вплив мистецтва, уможливлюють відчуття образу. Сформульовано авторський підхід до проблеми культуроло­гічної сутності розбудови комплексного творчого середовища (на прикладі Київської дитячої академії мистецтв), де в умовах вільного вибору здійснюється процес становлення і зростання митця. Подано авторське прочитання терміну «композиційне мислення» та прослідковано його роль у процесі форму­вання творчої особистості художника.

Біографія автора

Наталія Ніколайчук

декан факультету образотворчого мистецтва Київської дитячої Академії мистецтв, Народний художник України

Посилання

Herhel Ye. L. Psykholohichni osoblyvosti formuvannia kreatyvnykh zdibnostei [Herhel Ye. Psychological feature of creative abilities formation] / Tsentr. in-t pisliadyplom. ped. osvity APN Ukrainy. Kyiv, 2007. 20 s.

Loboda O. V. Kreatyvnist yak osnova psykhichnoho zdorovia osobystosti [Loboda O. Creativityas a basis of psychological health of an invividual] // Nauka i osvita [Science and education]. 2010. No. 3. S. 61–65.

Maksymenko O. Dyzainerska osvita — pedahohichna kultura [Maksymenko O. Designers’ ed­ ucation as a pedagogical cultre] // Mystetstvo ta osvita [Art and education]. 2005. No. 3. S. 16.

Muzychenko Yu. Rozvytok tvorchykh zdibnostei maibutnikh uchyteliv — peredumova for­ muvannia mobilnosti [Muzychenko Yu. Development of creative abilities of the future teachers as a prerequisite for forming mobility] // Ridna shkola [Native school]. 2006. No. 9. S. 20–22.

Pichkur M. Treninh z kompozytsii dlia maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetst­ va [Pichkur M. Composition training for the future teacher of fine art] // Mystetstvo ta osvita [Art and education]. 1999. No. 1. S. 41–46.

Stas M. I. Metodyka formuvannia tvorchykh zdibnostei maibutnikh uchyteliv obrazotvorcho­ho mystetstva: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk [Stas M. Methods of forming creative abilities of the future teachers of fine art: Extended abstract of the candidate’s thesis] / Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv, 2007. 55 s.

Turchyn V. V. Systema rozvyvaiuchykh dyzain-obiektiv yak element formuvannia proekt­no-obraznoho myslennia [Turchyn V. System of developmental design objects as an element of forming project-image thinkng] // Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti: Zb. st. [Traditions and innovations in the higher architectural-artistic education]. Kharkiv: XXPI, 1999. No. 1. S. 32.

Turchyn V. V. Bazovi aspekty protsesu formuvannia proektno-obraznoho myslennia [Turchyn V. Basic aspects of the project-image thinking formation] // Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi aka­demii dyzainu i mystetstv [Herald of the Kharkiv State Academy of Design and Arts]. Kharkiv: KhDADM. 2002. No. 6. S. 265–267.

Sveshnikov A. V. Kompozicionnoe myshlenie v izobrazitelnom iskusstve: avtoref. dis. ... d-ra iskusstvovedeniia: 17.00.09 [Sveshnikov A. Compositional thinking in the visual arts: Extended abstract of the Doctor’s thesis] / Ros. gos. ped. un-t im. A. I. Gercena. Sankt-Peterburg, 2004. 52 s.

Muzyka O. Kompozytsiini zdibnosti yak osnova khudozhno-tvorchoi diialnosti maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva [Muzyka O. Compositional abilities as a basis of artistically creative activity of the future teachers of fine art] // Problemy pidhotovky suchasnoho vchyte­lia [Problems of training of a contemporary teacher]. 2010. No. 2. S. 18–23.

Kaidanovska O. O. Formuvannia tvorchoho myslennia maibutnikh uchyteliv obrazot­vorchoho mystetstva v protsesi vyvchennia osnov kompozytsii dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 [Kaidanovska O. Forming the creative thinking of the future teachers of fine art during the studying the composition basics: Extended abstract of the candidate’s thesis]. Kyiv, 2004. 248 s.

Hryhorieva V. B. Formuvannia navychok kompozytsiinoi diialnosti na pochatkovomu etapi navchannia (v systemi pidhotovky khudozhnykiv-pedahohiv): avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 [Hryhorieva V. Forming the skills of compositional activity within the initial period of education (in the system of artists-teachers’ training)]. Odesa, 1998. 20 s

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-12

Як цитувати

Ніколайчук, Н. (2017). Культурологічні аспекти композиційного мислення як компонента роботи над художнім твором. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (13), 213–219. https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134220

Номер

Розділ

СУЧАСНИЙ ПРАКТИКУМ МИСТЕЦТВ