Культурологічні аспекти композиційного мислення як компонента роботи над художнім твором
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134220Ключові слова:
образотворче мистецтво, творча особистість, композиційне мисленняАнотація
Досліджено феномен композиційного мислення як необхідної форми для створення і розуміння мистецького твору. Візуальний діалог ефективно демонструє живе сприйняття дійсності, дозволяє заглибитись у зміст динамічного сюжету, зосередитися на статичних паузах, які підсилюють вплив мистецтва, уможливлюють відчуття образу. Сформульовано авторський підхід до проблеми культурологічної сутності розбудови комплексного творчого середовища (на прикладі Київської дитячої академії мистецтв), де в умовах вільного вибору здійснюється процес становлення і зростання митця. Подано авторське прочитання терміну «композиційне мислення» та прослідковано його роль у процесі формування творчої особистості художника.Посилання
Herhel Ye. L. Psykholohichni osoblyvosti formuvannia kreatyvnykh zdibnostei [Herhel Ye. Psychological feature of creative abilities formation] / Tsentr. in-t pisliadyplom. ped. osvity APN Ukrainy. Kyiv, 2007. 20 s.
Loboda O. V. Kreatyvnist yak osnova psykhichnoho zdorovia osobystosti [Loboda O. Creativityas a basis of psychological health of an invividual] // Nauka i osvita [Science and education]. 2010. No. 3. S. 61–65.
Maksymenko O. Dyzainerska osvita — pedahohichna kultura [Maksymenko O. Designers’ ed ucation as a pedagogical cultre] // Mystetstvo ta osvita [Art and education]. 2005. No. 3. S. 16.
Muzychenko Yu. Rozvytok tvorchykh zdibnostei maibutnikh uchyteliv — peredumova for muvannia mobilnosti [Muzychenko Yu. Development of creative abilities of the future teachers as a prerequisite for forming mobility] // Ridna shkola [Native school]. 2006. No. 9. S. 20–22.
Pichkur M. Treninh z kompozytsii dlia maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetst va [Pichkur M. Composition training for the future teacher of fine art] // Mystetstvo ta osvita [Art and education]. 1999. No. 1. S. 41–46.
Stas M. I. Metodyka formuvannia tvorchykh zdibnostei maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk [Stas M. Methods of forming creative abilities of the future teachers of fine art: Extended abstract of the candidate’s thesis] / Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv, 2007. 55 s.
Turchyn V. V. Systema rozvyvaiuchykh dyzain-obiektiv yak element formuvannia proektno-obraznoho myslennia [Turchyn V. System of developmental design objects as an element of forming project-image thinkng] // Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti: Zb. st. [Traditions and innovations in the higher architectural-artistic education]. Kharkiv: XXPI, 1999. No. 1. S. 32.
Turchyn V. V. Bazovi aspekty protsesu formuvannia proektno-obraznoho myslennia [Turchyn V. Basic aspects of the project-image thinking formation] // Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv [Herald of the Kharkiv State Academy of Design and Arts]. Kharkiv: KhDADM. 2002. No. 6. S. 265–267.
Sveshnikov A. V. Kompozicionnoe myshlenie v izobrazitelnom iskusstve: avtoref. dis. ... d-ra iskusstvovedeniia: 17.00.09 [Sveshnikov A. Compositional thinking in the visual arts: Extended abstract of the Doctor’s thesis] / Ros. gos. ped. un-t im. A. I. Gercena. Sankt-Peterburg, 2004. 52 s.
Muzyka O. Kompozytsiini zdibnosti yak osnova khudozhno-tvorchoi diialnosti maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva [Muzyka O. Compositional abilities as a basis of artistically creative activity of the future teachers of fine art] // Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Problems of training of a contemporary teacher]. 2010. No. 2. S. 18–23.
Kaidanovska O. O. Formuvannia tvorchoho myslennia maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v protsesi vyvchennia osnov kompozytsii dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 [Kaidanovska O. Forming the creative thinking of the future teachers of fine art during the studying the composition basics: Extended abstract of the candidate’s thesis]. Kyiv, 2004. 248 s.
Hryhorieva V. B. Formuvannia navychok kompozytsiinoi diialnosti na pochatkovomu etapi navchannia (v systemi pidhotovky khudozhnykiv-pedahohiv): avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 [Hryhorieva V. Forming the skills of compositional activity within the initial period of education (in the system of artists-teachers’ training)]. Odesa, 1998. 20 s
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Наталія Ніколайчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.