«Екраноцентризм»сучасного мистецтва: Теорія досліджень та художня практика
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134020Ключові слова:
кінематографічний авангард, модернізм, нова візуальність, мова кіно, міждисциплінарний дискурсАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі вивчення у діахронічному вимірі взаємовпливів теорії кіно та творчої практики фільмування. В соціо-історичній ретроспекції розглянуто динамічний пошук мистецтвом екрана своєї автентичності, етапи формування відповідного теоретичного підґрунтя, власного наукового дискурсу. Наголошується на активізації взаємовпливів теорії та практики фільмування у точках трансформацій культурного коду, що марковані виникненням «біфуркаційного» кіноавангарду — з радикальною зміною кіномоделі у 1920–1930‐х, її частковим перетворенням у 1950–1960‐х та 1980–1990‐х. Визначено потенціал впливу теоретичної думки на розвиток кінопроцесу в координатах індустріального, а вслід за тим, — постіндустріального суспільства, де мистецькій твір перетворюється на товар.Посилання
Breton A. Manifest siurrealizma [Breton H. Surrealism manifesto] // Nazyvat vesci svoimi imenami: Programmnye vystupleniia masterov zapadnoevropesko literatury [To call things their proper names: Programme statements of the masters of Western European literature]. Moskva, 1970. S. 67.
Selezneva T. Kinomysl 20h godov [Selezniova T. The cinematographic thought of the 1920s]. Leningrad: Iskusstvo, 1972. 184 s.
Iz istorii francuzsko kinomysli. Nemoe kino. 1911–1933 [From the history of cinematographic thought. Silent films. 1911–1933] / predisl. S. Iutkevicha. Moskva: Iskusstvo, 1988. 317 s.
Pervy Vsesoiuzny sezd sovetskih pisatele. Stenograficheski otcht [The First All-Union convention of the Soviet writers. Verbatim record]. Moskva, 1934. S. 18.
Krakauer Z. Priroda filma. Reabilitaciia fizichesko realnosti [Kracauer S. Nature of the film. Rehabilitation of the physical reality]. Moskva, 1974.
Musiienko O. Novatorski techii u frantsuzkomu kinematohrafi (druha polovyna XX stolittia) [Musiyenko O. Innovative trends in the French cinema (second half of the 20th century)]. Kyiv, 2005.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ірина Зубавіна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.