«Екраноцентризм»сучасного мистецтва: Теорія досліджень та художня практика

Автор(и)

  • Ірина Зубавіна Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134020

Ключові слова:

кінематографічний авангард, модернізм, нова візуальність, мова кіно, міждисциплінарний дискурс

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі вивчення у діахронічному вимірі взаємовпливів тео­рії кіно та творчої практики фільмування. В соціо-історичній ретроспекції розглянуто динамічний по­шук мистецтвом екрана своєї автентичності, етапи формування відповідного теоретичного підґрунтя, власно­го наукового дискурсу. Наголошується на активізації взаємовпливів теорії та практики фільмуван­ня у точках трансформацій культурного коду, що марковані виникненням «біфуркаційного» кіноаван­гарду — з радикальною зміною кіномоделі у 1920–1930‐х, її частковим перетворенням у 1950–1960‐х та 1980–1990‐х. Визначено потенціал впливу теоретичної думки на розвиток кінопроцесу в координатах індустріального, а вслід за тим, — постіндустріального суспільства, де мистецькій твір перетворюється на товар.

Біографія автора

Ірина Зубавіна, Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України

головний науковий співробітник відділу ІПСМ НАМ України, учений секретар відділення кіномистецтва НАМ України, дій­сний член НАМ України, доктор мистецтвознавства, професор

Посилання

Breton A. Manifest siurrealizma [Breton H. Surrealism manifesto] // Nazyvat vesci svoimi imenami: Programmnye vystupleniia masterov zapadnoevropesko literatury [To call things their proper names: Programme statements of the masters of Western European literature]. Moskva, 1970. S. 67.

Selezneva T. Kinomysl 20h godov [Selezniova T. The cinematographic thought of the 1920s]. Leningrad: Iskusstvo, 1972. 184 s.

Iz istorii francuzsko kinomysli. Nemoe kino. 1911–1933 [From the history of cinematographic thought. Silent films. 1911–1933] / predisl. S. Iutkevicha. Moskva: Iskusstvo, 1988. 317 s.

Pervy Vsesoiuzny sezd sovetskih pisatele. Stenograficheski otcht [The First All-Union conven­tion of the Soviet writers. Verbatim record]. Moskva, 1934. S. 18.

Krakauer Z. Priroda filma. Reabilitaciia fizichesko realnosti [Kracauer S. Nature of the film. Rehabilitation of the physical reality]. Moskva, 1974.

Musiienko O. Novatorski techii u frantsuzkomu kinematohrafi (druha polovyna XX stolit­tia) [Musiyenko O. Innovative trends in the French cinema (second half of the 20th century)]. Kyiv, 2005.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-12

Як цитувати

Зубавіна, І. (2017). «Екраноцентризм»сучасного мистецтва: Теорія досліджень та художня практика. Науковий журнал ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, (13), 128–134. https://doi.org/10.31500/1992-5514.13.2017.134020

Номер

Розділ

МЕТОДОЛОГІЯ МИСТЕЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ